محققین مایکروسافت موفق به افزایش طول عمر باتری گجت‌های پوشیدنی شدند

تکنولوژی گجت‌های پوشیدنی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که این روزها کمپانی‌های مختلف توجه زیادی به آن دارند و به عنوان بخشی از پروژه‌ی WearProject مایکروسافت، محققین این شرکت موفق شده‌اند تا باتری گجت‌های پوشیدنی را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. در این روش از یک سیستم جدید بر اساس حافظه‌ی رم برای پردازش […]

تکنولوژی گجت‌های پوشیدنی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که این روزها کمپانی‌های مختلف توجه زیادی به آن دارند و به عنوان بخشی از پروژه‌ی WearProject مایکروسافت، محققین این شرکت موفق شده‌اند تا باتری گجت‌های پوشیدنی را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. در این روش از یک سیستم جدید بر اساس حافظه‌ی رم برای پردازش اطلاعات استفاده می‌شود که نیازی به باتری ندارد.

اما افزایش طول عمر نیاز به یک گوشی‌هوشمند دارد و باید گجت پوشیدنی را از طریق بلوتوث و یا وای‌فای با تلفن همگام و جفت کرد و از این طریق، بسیاری از فعالیت‌های اصلی و سنگین گجت پوشیدنی، به کمک گوشی‌هوشمند شما انجام می‌شود و در نهایت موجب کاهش مصرف باتری می‌شود.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی WearDrive تنها به صورت تئوری توسط مهندسین مایکروسافت مطرح نشده بلکه این سیستم بر روی یک گوشی‌هوشمند اندرویدی آزمایش شده و طبق نتایح به دست آمده، مصرف باتری این گوشی، “ناچیز” گزارش شده و این در حالیست که طول عمر باتری گجت مورد نظر، حدود سه برابر بیشتر از قبل شده است. همچنین به خاطر جفت شدن این گجت و تلفن هوشمند، پردازش‌ها با سرعتی 8 برابری نسبت به قبل انجام می‌گرفته‌اند که نشان می‌دهد محققین در کار خود موفق عمل کرده‌اند. از طرفی سیستم WearDrive به قدری هوشمند طراحی شده که به هنگام قطع ارتباط با گوشی‌هوشمند شما به صورت خودکار غیرفعال گردد.

یکی از محققین اصلی این طرح، آقای Ranveer Chandra در رابطه با طراحی باتری‌های گجت‌های پوشیدنی اعلام کرده که بسیاری از سازندگان برای افزایش طول عمر باتری وسیله‌ی خود، از روش‌هایی استفاده می‌کنند که در گوشی‌های هوشمند برای کاهش مصرف انرژی استفاده کرده‌اند. اما مایکروسافت قصد دارد به کمک سیستم WearDrive، این موضوع را تا حد قابل توجهی برطرف کرده و طول عمر باتری این گجت‌ها را افزایش دهد.

یکی دیگر از محققین مایکروسافت، آقای Anirudh Badam در رابطه با گوشی‌های هوشمند اعلام داشته که بسیاری از گجت‌های پوشیدنی به خاطر داشتن ابعاد کوچک خود نمی‌توانند همانند تلفن‌های هوشمند باتری‌های بزرگی را بر روی خود داشته باشند و این موضوعی است که سازندگان به آن توجهی ندارند.

در حال حاضر، اعلام شده که دست‌بند هوشمند ساخته شده مایکروسافت، Microsoft Band، می‌تواند تا دو روز باتری خود را نگاه دارد اما احتمال دارد به کمک این سیستم جدید که مایکروسافت به سختی بر روی آن کار می‌کند، شاهد بیشتر شدن عمر باتری این دست‌بند هوشمند نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال