پردازنده هوش مصنوعی در سرویس خدمات ابری مایکروسافت چیست؟

افزایش فعالیت مایکروسافت در بازار هوش مصنوعی این بار با ابزار جدید این شرکت همراه بوده است. مایکروسافت امیدوار است تا بار دیگر با ترکیب سخت افزار و نرم افزار بتوانند در عرصه هوش مصنوعی و خدمات ابری بهتر از رقیبان خود عمل کنند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، مایکروسافت با خدمات ابری […]

افزایش فعالیت مایکروسافت در بازار هوش مصنوعی این بار با ابزار جدید این شرکت همراه بوده است. مایکروسافت امیدوار است تا بار دیگر با ترکیب سخت افزار و نرم افزار بتوانند در عرصه هوش مصنوعی و خدمات ابری بهتر از رقیبان خود عمل کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، مایکروسافت با خدمات ابری آژور رضایت کاربران را بدست آورده‌اند. اکنون ردموندی‌ها در تلاشند تا با عرضه سخت افزارهای هوش مصنوعی محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش دهند. البته مایکروسافت تا کنون سخت افزارهای خود را عرضه نکرده اند و نتایج مربوط به آزمایش های آن نیز در دسترس نیست.

مایکروسافت اکنون با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری در استارت آپ Graphcore به این عرصه وارد شده است. پردازنده‌های Graphcore راهی برای ورود مایکروسافت و ارائه خدمات به مشتریان روبه افزایش هوش مصنوعی خواهد بود. مایکروسافت برای نشان دادن قدرت سخت افزارهای خود نتایج بنچمارک‌هایی را منتشر کرده که در مقایسه با رقبایی نظیر گوگل و انویدیا بازدهی بالاتری را داشته است. برخی وظیفه های این پردازنده‌ها با سرعت چند برابری انجام میشود. از نمونه‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده پردازش زبان (موسوم به BERT) است که عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارد. این تراشه‌ها با طراحی اختصاصی خود در مقایسه با دیگر تراشه‌ها میتواند محصولات رقیب را به راحتی شکست دهد.

شرکت گراف کور با همکاری مایکروسافت سعی دارد تا با جدیدترین دستاوردهای حوزه‌ی فناوری رقابت در بازار پردازش هوش مصنوعی را آغاز کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال