ابزار دقیق تصحیح املایی مایکروسافت به نام اسپلر ۱۰۰رونمایی شد

مایکروسافت از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصحیح کلمات به نام اسپلر ۱۰۰ رونمایی کرد. این سیستم تصحیح املایی با کمک هوش مصنوعی و فعلاً تنها برای موتور جستجوی بینگ رونمایی شده است. این ابزار می تواند در بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

مایکروسافت از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصحیح کلمات به نام اسپلر ۱۰۰ رونمایی کرد. این سیستم تصحیح املایی با کمک هوش مصنوعی و فعلاً تنها برای موتور جستجوی بینگ رونمایی شده است. این ابزار می تواند در بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپلر ۱۰۰ در موتور جستجوی بینگ املای کلمات جستجو شده را تصحیح می‌کند. مایکروسافت در مورد این ابزار گفته است: اسپلر ۱۰۰ قابلیت پوشش ۱۰۰ زبان زنده دنیا را داشته و دقت آن نسبت به سیستمهای کنونی بسیار بالا است. در واقع اسپلر ۱۰۰ جامع ترین و دقیق ترین سیستم تصحیح املایی تاکنون محسوب می شود.

پیش از این سیستم اصلاح املایی در موتور جستجوی بینگ تنها از ۲۴ زبان زنده پشتیبانی میکرد. اما سیستم هوش مصنوعی مایکروسافت علاوه بر تصحیح نوشتاری میتواند به شباهت بین کلمات در زبان‌های مختلف نیز پی ببرد. در این سیستم از روش آموزش zero-shot learning استفاده شده و در آینده می توان با اضافه کردن داده به دقت آن افزود. بهبود آموزشی در این سیستم نیز توسط مایکروسافت و با کمک ۱۲ مدل خانواده زبانی انجام گرفت. بدین ترتیب اسپلر ۱۰۰ امکان هجی کردن کلمات نه تنها در زبان انگلیسی بلکه در سایر زبان های زنده دنیا را نیز خواهد آموخت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال