مقایسه: سرفیس بوک با سرفیس پرو 4 چه تفاوت‌هایی دارند؟

مایکروسافت طی مراسمی از تبلت جدید به همراه اولین لپ‌تاپ حرفه‌ای خود رونمایی کرد که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های ویژه‌ی خود را دارند. سرفیس پرو 4 تبلت جدید مایکروسافت دارای قابلیت اتصال به کیبورد است و از طرفی دیگر سرفیس بوک پرو دارای کیبوردی است که قابلیت جدا شدن را دارد. درواقع این دو عملکرد […]

مایکروسافت طی مراسمی از تبلت جدید به همراه اولین لپ‌تاپ حرفه‌ای خود رونمایی کرد که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های ویژه‌ی خود را دارند. سرفیس پرو 4 تبلت جدید مایکروسافت دارای قابلیت اتصال به کیبورد است و از طرفی دیگر سرفیس بوک پرو دارای کیبوردی است که قابلیت جدا شدن را دارد. درواقع این دو عملکرد شبیه به یکدیگر بوده‌اند به همین علت ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گیرد که تفاوت این دو در چه چیزی است؟

سرفیس بوک نازک‌تر بوده و دارای قدرت بیشتری است.

درحالی‌که سرفیس پرو 4 یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است و به گفته‌ی مایکروسافت می‌تواند تا دو برابر سرعت بیشتری را نسبت به مک‌بوک ایر اپل داشته باشد، باز هم این تبلت در مقابل لپ‌تاپ جدید مایکروسافت حرفی را برای گفتن ندارد. سرفیس بوک لپ‌تاپی است که خیلی از لپ‌تاپ‌های بازار را هدف گرفته و حتی مک‌بوک پروی اپل را نیز کنار می‌زند.

هر دو دستگاه دارای پردازنده‌های نسل ششم اینتل Core i5 و Core i7 هستند اما این پردازنده‌ی گرافیکی سرفیس بوک پرو است که آن را از سرفیس پرو 4 جدا می‌کند. مدل معمولی سرفیس بوک دارای پردازنده ی اینتل Core i5 بوده که از کارت گرافیک HD 520 پشتیبانی می‌کند اما مدل حرفه‌ای‌تر آن دو پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 را می‌تواند در بربگیرد و از کارت گرافیک Nvidia GeForce با حافظه‌ی GDDR5 بهره می‌برد.

مایکروسافت برای هر دو دستگاه حافظه‌های داخلی متفاوتی را از 64 گیگابایت تا 1 ترابایت در نظر گرفته است که کاربر مشکلی با انتخاب خود نداشته باشد. همچنین هر دو دستگاه قابلیت پشتیبانی از 2 گیگابایت رم را دارند.

ضخامت تبلت سرفیس پرو 4 8.8 میلی‌متر بوده و لپ‌تاپ جدید مایکروسافت تنها 7.7 میلی‌متر ضخامت دارد. احتمالاً نمایشگر بزرگ سرفیس بوک پرو بوده که باعث شده ضخامت این نمایشگر کمتر از تبلت شود هرچند نباید از قدرت بیشتر نمایشگر سرفیس بوک پرو غافل شد.

مقایسه: سرفیس بوک با سرفیس پرو 4 چه تفاوت‌هایی دارند؟

سرفیس بوک دارای نمایشگری بزرگ‌تر است

شاید همیشه بزرگ‌تر به معنای بهتر بودن نباشد اما مایکروسافت این‌بار بزرگ‌تر را به معنای بهتر بودن معنی کرده است. سرفیس بوک پرو با داشتن نمایشگری 13.5 اینچی به همراه عمر باتری 12 ساعتی می‌تواند به راحتی نظر کاربران را به خود جلب کند.

نمایشگر 13.5 اینچی سرفیس بوک پرو دارای رزولوشن 2000*3000 بوده که قابلیت نشان دادن تصاویر را با تراکم پیکسلی 267 پیکسل در اینچ دارد. این نمایشگر از تکنولوژی PixelSense مایکروسافت نیز استفاده می‌کند.

سرفیس پرو 4 هم از تکنولوژی PixelSense، گوریلا گلاس4، استفاده می‌کند و دارای نمایشگری 12.3 اینچی است. صفحه‌نمایش سرفیس پرو 4 قابلیت نشان دادن تصاویر را با رزولوشن 2736* 1824 دارد. این نمایشگر همچون نمایشگر لپ‌تاپ تصاویر را با تراکم پیکسلی 267 پیسکل در اینچ نشان می‌دهد.

در واقع نمایشگر هر دو محصول جدید مایکروسافت شباهت زیادی را به یکدیگر دارند و از لحاظ کارآیی نیز دسته کمی از یکدیگر ندارند. بنابراین اینجا است که نیاز کاربر و بزرگ‌بودن نمایشگر برای کاربر معنا پیدا می‌کند. پس اگر نمایشگری بزرگ‌تر را می‌پسندید باید به سراغ سرفیس بوک پرو بروید اما اگر تبلت جمع‌و‌جور را بیشتر مدنظر دارید به سراغ تبلت جدید مایکروسافت، سرفیس پرو4، بروید.

کیبورد سرفیس پرو 4 هنوز تا تبدیل شدن به یک کیبورد لپ‌تاپی فاصله زیادی را دارد

کیبورد تعیبه شده در سرفیس پرو 4 هرچند دارای پیشرفت‌های فراوانی از جمله قرار گرفتن نور پس زمینه و تاچ‌پد بزرگ‌تر با قابلیت پشتیبانی از 5 نقطه‌ باشد اما هنوز هم یک کاور حساب می‌شود که قابلیت اتصال به تبلت به عنوان کیبورد را دارد.

از طرفی دیگر کیبورد تعبیه شده در سرفیس بوک پرو به گفته‌ی مایکروسافت ” بدون صدا، پایدار و راحت ” بوده که از 10 نقطه‌ نیز پشتیبانی می‌کند. کیبورد این لپ‌تاپ به طوری ساخته شده که کاربر هنگام کار با آن بهترین احساس هنگام تایپ کردن را داشته باشد.

هر دو دستگاه از قلم مخصوص مایکروسافت نیز می‌توانند استفاده کنند. این قلم با تکنولوژی PixelSense مایکروسافت در نمایشگر، بسیار هم‌خوانی خوبی دارد و تا یک‌سال نیز باتری آن می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مقایسه: سرفیس بوک با سرفیس پرو 4 چه تفاوت‌هایی دارند؟

هردو ابزارهای ارتباطی مناسبی را دارند

هردو دستگاه قابلیت پشتیبانی از یو‌اس‌بی 3 را دارند اما سرفیس بوک پرو دارای دو درگاه بوده در حالیکه سرفیس پرو 4 تنها دارای یک درگاه یو‌اس‌بی 3 است. از دیگر درگاه‌های تعبیه شده در کنار این دو دستگاه می‌توان به درگاه‌های DisplayPort مینی، microSD، هدفون استریو اشاره کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رود هر دو دستگاه از جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 10، بهره خواهند برد که بر طبق انتظار قابلیت اتصال به دیگر دستگاه‌های ویندوز 10 را هم دارند.

سرفیس پرو 4 ارزان‌تر است

هنگامی که سرفیس پرو 4 تا چند روز دیگر عرضه شود، قیمت آن 1149 دلار خواهد بود. این قیمت برای نسخه‌ی با پردازنده‌ی اینتل Core i5 و 4 گیگابایت رم به همراه حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی بوده و قیمت مدل‌های دیگر فرق دارد. گران‌قیمت‌ترین مدل این تبلت را پردازنده‌ی اینتل Core i7، رم 16 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 1 ترابایتی تشکیل می‌دهد.

ازطرفی دیگر ارزان‌ترین مدل سرفیس بوک پرو دارای پردازنده‌ی اینتل Core i5 بوده که در کنار 8 گیگابایت رم قیمت 1499 دلاری را دارد. گران‌قیمت‌ترین مدل سرفیس بوک پرو نیز با داشتن پردازنده‌ی اینتل Core i7 و 16 گیگابایت رم، 2699 دلار قیمت دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال