شایعه: تبلت Surface pro 4 مایکروسافت صفحه‌نمایشی تقریبا بدون حاشیه خواهد داشت

کمتر از یک هفته به معرفی تبلت جدید مایکروسافت، Surface Pro 4 باقی مانده که اطلاعاتی جدید در مورد آن، باعث شده تا این محصول جدید مجددا در تیتر قرار بگیرد. شکی نیست که تبلت جدید مایکروسافت به پردازنده‌های سری جدید Skylake اینتل مجهز خواهند شد، اما اطلاعاتی که در مورد صفحه‌نمایش این تبلت منتشر […]

کمتر از یک هفته به معرفی تبلت جدید مایکروسافت، Surface Pro 4 باقی مانده که اطلاعاتی جدید در مورد آن، باعث شده تا این محصول جدید مجددا در تیتر قرار بگیرد. شکی نیست که تبلت جدید مایکروسافت به پردازنده‌های سری جدید Skylake اینتل مجهز خواهند شد، اما اطلاعاتی که در مورد صفحه‌نمایش این تبلت منتشر شده، بیشتر می‌تواند یک آرزو باشد تا یک حقیقت چرا که اخبار جدید بیان دارند Surface Pro 4، صفحه‌نمایشی تقریبا بدون حاشیه خواهد داشت.

حذف کردن حاشیه‌های صفحه‌نمایش محصولات الکترونیکی می‌تواند هدفی بسیار خوب باشد اما باید توجه داشته باشیم که از این فضای اضافی، گاها می‌توان استفاده‌های بهتری کرد. اگر اخبار مربوط به گوشی‌هوشمند جدید ال‌جی با نام V10 را دنبال کرده باشید، بخشی از صفحه‌نمایش این گوشی، عملکردی جداگانه دارد و می‌تواند به شیوه‌ای جدید، اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد.

البته به این موضوع می‌توان نگاهی متفاوت داشت. یک تبلت با صفحه‌نمایشی بدون حاشیه می‌تواند بسیار زیبا باشد اما همین موضوع می‌تواند کار کردن با تبلت را سخت‌تر کند. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در تبلت‌ها می‌‌تواند به کاربران کمک کند تا با خیال آسوده‌تری از دستگاه خود استفاده کرده و به اشتباه، کاری را انجام ندهند.

شایعه‌ای که به تازگی منتشر شده به همین موضوع اشاره داشته و باعث شده تا کمی باور این موضوع که صفحه‌نمایش این تبلت بدون حاشیه باشد را کمی برای ما سخت کند. اما منبعی که این خبر را منتشر کرده، از ویژگی جدیدی با نام “Smart Frame” نیز خبر داده، ویژگی جدیدی که می‌تواند به لطف وجود Windows 10 Continuum و به صورتی هوشمندانه، اندازه‌ی صفحه‌نمایش را تغییر دهد. به عنوان مثال اگر شما حالت “Desktop Mode” را انتخاب کرده باشید، محتوای نمایش‌داده‌شده تمام 13 اینچ صفحه‌ی تبلت را اشغال خواهد کرد و در حالت “Tablet Mode”، این اندازه به 12 اینچ کاهش پیدا خواهد کرد و فضایی را اصطلاحا تحت عنوان “Dead Space” یا “فضای مٌرده” باقی خواهد گذاشت تا کاربران بتوانند با خیال آسوده‌تری از تبلت خود استفاده نمایند.

این شایعات تنها در مورد بتلت جدید Surface Pro 4 مایکروسافت صدق نکرده و همین اطلاعات نیز اخیرا در مورد تبلت Dell XPS 13 نیز منتشر شده است. شاید دلیل این موضوع را نیز بتوان همکاری مشترک مایکروسافت و کمپانی دِل دانست. با این‌حال اگر صفحه‌نمایش یک لپتاپ (حتی لمسی) بدون حاشیه باشد، می‌تواند بسیار جذاب هم باشد اما این موضوع در مورد تبلت‌ها همیشه صدق نمی‌کند چرا که کاربران به اجبار باید با دستان خود با تبلت کار کنند.

در نهایت باید اشاره کنیم که این ویژگی جدید را نمی‌توان انکار کرد و نمی‌توان صراحتا گفت که چنین چیزی حقیقت نخواهد داشت، اما باید صبر کنیم و ببینیم که آیا واقعا تبلت Surface Pro 4 مایکروسافت، این ویژگی جذاب را با خود خواهد داشت یا نه.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال