مایکروسافت شاید قید اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی رو ویندوز را بزند

بدون شک ویندوز 10، بهترین و بزرگ‌ترین نسخه در تاریخ نسخه‌های سیستم‌عامل Windows به حساب می‌آید و تلاشی که مایکروسافت برای همگام کردن این سیستم‌عامل با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و محصولات داشته نیز ستودنی است. همچنین مایکروسافت سعی کرده تا امکاناتی بی‌نظیر را در ویندوز 10 بگنجاند و در کنار آن، قابلیت‌هایی که شاید […]

بدون شک ویندوز 10، بهترین و بزرگ‌ترین نسخه در تاریخ نسخه‌های سیستم‌عامل Windows به حساب می‌آید و تلاشی که مایکروسافت برای همگام کردن این سیستم‌عامل با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و محصولات داشته نیز ستودنی است. همچنین مایکروسافت سعی کرده تا امکاناتی بی‌نظیر را در ویندوز 10 بگنجاند و در کنار آن، قابلیت‌هایی که شاید روزی برای بسیاری از افراد همانند “یک رویا” بوده را تحقق بخشد. اما تمام این موضوعات نتوانست جلوی تصمیمات جدید مایکروسافت را بگیرد.

ماه آوریل، مایکروسافت در پاسخ به سوالات کاربران در مورد انجام برنامه‌ی Universal Windows Platform مایکروسافت برای یک‌پارچه‌سازی و اجرای اپلیکیشن‌های iOS و Android بر روی ویندوز 10، اعلام کرد که هم‌اکنون توسعه این موضوع متوقف شده و احتمالا مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد که هرگز این اتفاق نیفتد.

البته این جملات، برداشت‌های کاربران بوده و هیچ صحبت رسمی در این مورد اعلام نشده، اما مایکروسافت صراحتا در مورد اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی ویندوز 10 (که با نام پروژه‌ی Astoria شناخته می‌شود)، اعلام کرده که هم‌اکنون این پروژه متوقف شده و احتمال دارد تا اطلاع ثانوی در همین وضعیت باقی بماند. در واقع مایکروسافت سعی کرده تا از کلمات “متوقف شدن” و “کنسل شدن” استفاده نکند که خب این موضوع می‌تواند جای امیدواری برای کاربران داشته باشد. در ادامه می‌توانید بیانه‌ی مایکروسافت را به صورت کامل مطالعه نمایید:

“پیشتر ما اعلام کرده بودیم که قصد داریم امکانات بسیار زیادی را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دهیم تا آنها بتوانند اپلیکیشن‌های خود را به سادگی هر چه تمام‌تر، بر روی پلتفرم ویندوز اجرا نمایند که از جمله‌ی این امکانات و ابزار، باید به Web، iOS و  به زودی Win 32 اشاره نماییم. ابزار مربوط به پروژه‌ی Astoria که مربوط به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌شود، هنوز آماده نشده اما سایر ابزارهایی که ما برای پلتفرم‌های دیگر تدارک دیده‌ایم، امکاناتی فوق‌العاده را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند.

به عنوان مثال کاربران می‌توانند به کمک ابزار iOS که ما طراحی کرده‌ایم، اپلیکیشن‌های نوشته‌شده خود را به سادگی به اپلیکیشن‌ Windows Universal تبدیل کرده و مستقیما آن را از رابط Objective-C به XAML و UIKit منتقل نمایند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را یک‌بار برای پلتفرم ویندوز بنویسند و پس از آن، شاهد استفاده‌ی هوشمندانه آن از ویژگی‌های ویندوز 10 باشند. ما از بازخورد و پشتیبانی توسعه‌دهندگانی که قصد دارند اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز 10 نیز عرضه کنند، بسیار خوشحالیم و امیدواریم ابزارهای دیگر برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تمامی پلتفرم‌ها برای برنامه‌ی Windows Universal، در اسرع وقت آماده شود.”

هر چند این صحبت‌های مایکروسافت می‌تواند نا امیدکننده باشد و اگر وعده‌هایی که مایکروسافت تا کنون داده بود، عملی نشود، این امکان وجود دارد که موقعیت مایکروسافت تا حد زیادی به خطر ییفتد. همچنین ما در مورد اندروید و اینکه نهایتا امکان اجرای اپلیکیشن‌های آن بر روی ویندوز 10 عملی خواهد شد یا نه نیز نگران هستیم چرا که از زمان عرضه‌ی ویندوز 10 موبایل در برنامه Windows Insider نیز شاهد غیبت Windows Bridge برای اندروید هستیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال