آیا مایکروسافت به دنبال تصاحب AMD می‌باشد؟

اواخر هفته‌ی گذشته، شایعاتی بسیار ضعیف در مورد اینکه شرکت مایکروسافت قصد دارد AMD را خریداری کند، منتشر شد. اما این شایعات این روزها بیشتر از قبل شد و در بسیاری از سایت‌ها، اطلاعاتی در این مورد در حال انتشار است. درست است که شرکت AMD در سال‌های اخیر، مشکلات بسیار زیادی مخصوصا در بخش […]

اواخر هفته‌ی گذشته، شایعاتی بسیار ضعیف در مورد اینکه شرکت مایکروسافت قصد دارد AMD را خریداری کند، منتشر شد. اما این شایعات این روزها بیشتر از قبل شد و در بسیاری از سایت‌ها، اطلاعاتی در این مورد در حال انتشار است.

درست است که شرکت AMD در سال‌های اخیر، مشکلات بسیار زیادی مخصوصا در بخش مالی دارد، اما شاید خریده شدن سهام این شرکت توسط سایر کمپانی‌ها، آخرین راه برای AMD نباشد. شاید حالا که گروهی جدید در این شرکت با نام AMD Radeon شکل گرفته، این شرکت بخواهد به جای اینکه سهام خود را برای فروش بگذارد، به دنبال یک شریک مالی برای خود باشد تا بتواند برخی از مشکلات خود را حل کند.

از طرفی، شاید مایکروسافت بخواهد رقابتی جدید را اینبار با انویدیا آغاز کند. البته باید اشاره کنیم که اگر AMD زیر سایه‌ی مایکروسافت برود، کاربران لینوکسی نیز چندان خوشحال نخواهند شد.

اگر بخواهیم از نگاه آینده‌ای که در انتظار پردازنده‌های جدید Zen شرکت AMD می‌باشد به موضوع توجه کنیم، احتمالا این محصولات نهایتا در تبلت‌های Surface مایکروسافت استفاده خواهند شد. در شرکت AMD تنها بخش‌های مربوط به تولید پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک دیده نمی‌شود، بلکه بخش سرورها و سرویس‌های مربوط به شبکه‌ی ابری نیز دیده می‌شود که خب مایکروسافت از تمامی این بخش‌ها استفاده می‌نماید. بخش جدیدی که در این شرکت با نام Radeon Technology Group نیز شکل گرفته، می‌تواند احتمال جدا شدن این دو شرکت از یکدیگر را افزایش دهد. همیشه نیز این موضوع وجود داشته که تحلیلگران پیشنهاد داده‌اند AMD برای حل کردن مشکلات خود می‌تواند با جدا کردن بخش مربوط به کارت‌های گرافیک، تمرکز بیشتری بر روی APU‌ها و پردازنده‌های خود داشته باشد.

حال باید به یک موضوع جذاب دیگر نیز اشاره کنیم. از آنجایی که شرکت‌های سامسونگ، مدیاتک و کوآلکام، هر کدام در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، فعالیت زیادی دارند، این احتمال وجود دارد که اینتل بخواهد AMD را خریداری کرده و در این زمینه، سرمایه‌گذاری بیشتری نماید. اینتل توانایی بالای خود را در این زمینه ثابت کرده و اگر واقعا بخواهد، می‌تواند دنیا را متحول سازد.

Microsoft To Acquire AMD 2

مواردی که گفتیم شاید بسیار جذاب به نظر برسند، اما واقعا تمامی اینها هنوز شایعاتی هستند که نباید به آنها توجه زیادی داشت. نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت واقعا به دنبال تصاحب AMD می‌باشد؟ در مورد اینتل چه نظری دارید؟ آیا این شرکت، رقیب دیرینه و همیشگی خود را زیر سایه‌ی خود خواهد آورد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال