اپلیکیشن مترجم مایکروسافت برای اندروید حالا قادر است متون روی عکس‌ها را نیز ترجمه کند

اگر هم اینک بر روی یک عکس نشانی وجود دارد که معنای آن را نمی‌دانید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا شرکت مایکروسافت هم اینک اپلیکیشن مترجم خود برای سیستم عامل اندروید را بروز رسانی کرده است. یکی از قابلیت‌های جدید این برنامه، ترجمه نوشته‌های درج شده بر روی تصاویر می‌باشد. از طرفی این تصاویر […]

اگر هم اینک بر روی یک عکس نشانی وجود دارد که معنای آن را نمی‌دانید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا شرکت مایکروسافت هم اینک اپلیکیشن مترجم خود برای سیستم عامل اندروید را بروز رسانی کرده است. یکی از قابلیت‌های جدید این برنامه، ترجمه نوشته‌های درج شده بر روی تصاویر می‌باشد.

از طرفی این تصاویر را می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود به ثبت رسانده باشید یا اینکه از یک تصویر دیگر که قبل در اختیار داشته‌اید استفاده نمایید. تنها کافیست که از برنامه مترجم مایکروسافت بخواهید که متون درون آن را برای شما ترجمه نماید. شاید قبلا لازم بود که برای ترجمه یک موضوع خاص که بر روی عکس دیده‌اید، تمام کلمه یا جمله را تایپ کنید، اما با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به تایپ این بخش‌ها نبوده و این کمپانی کاربران را از تایپ مجدد این کلمات و جمله‌ها راحت کرده است.

در واقع باید گفت که با استفاده از برنامه Translator مایکروسافت دیگر نیازی به تایپ کلمات یا به زبان خارجی صحبت کردن برای ترجمه آنها نمی‌باشد و تنها کافیست تصویر مورد نظر از نماد‌ها، نشانه‌ها، منو‌ها و حتی نوشته موجود روی یک هواپیما را به برنامه ارائه نمایید. شرکت مایکروسافت نیز این طور اضافه می‌کند که با استفاده از این برنامه، در هنگام نمایش تصویر یک نوشته، یک پوشش نیمه شفاف بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد که ترجمه کلمه مورد نظر را به نمایش خواهد گذاشت.

البته جالب است بدانید که نسخه iOS این برنامه قبلا در ماه فوریه این ویژگی را در طی یک بروزرسانی دریافت کرده بود. اما مایکروسافت در تلاش است تا این مورد را بر روی پلتفرم گوگل به طور کامل عملی سازد. در واقع چه جایی بهتر از خانه گوگل! از طرفی برنامه مترجم مایکروسافت دارای ویژگی دیگری نیز می‌باشد که در برنامه مترجم گوگل نیز وجود دارد و آن هم این است که در هنگام قرار دادن گوشی روبه‌روی یک نوشته، آن نوشته به صورتی جادویی به زبان مورد نظر شما ترجمه خواهد شد.

نسخه iOS این مترجم دارای قابلیت جدیدی می‌باشد که هم اینک حتی در برنامه شرکت گوگل نیز موجود نمی‌باشد و آن هم مربوط به پشتیبانی از قابلیت ترجمه آفلاین کلمات می‌شود.

بروز رسانی جدید برنامه مترجم مایکروسافت قابلیت‌های جدید دیگری را نیز ارائه خواهد داد. ویژگی ترجمه کلمات در برنامه‌های جانبی دیگر بدون نیاز به جابه‌جایی میان برنامه‌ها که فعلا در نسخه مارشملو و همچنین در مدل اندروید N قابل جستجو می‌باشد. تنها کاری که می‌بایست بدین منظور انجام دهید این است که نوشته مورد نظرتان را هایلایت کرده و سپس بجای برش، کپی یا به اشتراک گذاشتن آنها تنها کافیست گزینه “Other Options” را انتخاب نمایید. برنامه مترجم گوگل نیز دارای این ویژگی کاربردی می‌باشد اما نیاز است که در میان برنامه‌ها جابه‌جا شوید.

در این جایگاه بسیار سخت است که بگوییم، کدام شرکت در رقابت میان برنامه‌های مترجمی پیروز خواهد شد. در حقیقت در حالی که برنامه مترجم گوگل در طی مدت‌های طولانی، اپلیکیشن مورد علاقه بسیاری از کاربران بوده است اما شرکت مایکروسافت نیز در حال متقاعد کردن کاربران به منظور استفاده از ویژگی‌های جدید برنامه انحصاری مربوط به خود می‌باشد. در ادامه می‌توانید برنامه مترجم شرکت مایکروسافت را دریافت، دانلود و نصب نمایید.

لینک دانلود برنامه مترجم مایکروسافت

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال