مایکروسافت قبل از تولید Xbox سعی در شراکت با نینتندو داشته است

اگر به بیست سال گذشته برگردیم، سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی کنسول‌های بازی اصلا با هم رقابتی نداشتند چرا که این دو، هیچ‌کدام کنسول بازی را تولید نکرده و در آن زمان، شرکت نینتندو حرف اول را در صنعت بازی‌های رایانه‌ی می‌زد. حال خالق ایکس‌باکس، Ed Fries، بیان کرده که مایکروسافت در ابتدا قصد همکاری با […]

اگر به بیست سال گذشته برگردیم، سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی کنسول‌های بازی اصلا با هم رقابتی نداشتند چرا که این دو، هیچ‌کدام کنسول بازی را تولید نکرده و در آن زمان، شرکت نینتندو حرف اول را در صنعت بازی‌های رایانه‌ی می‌زد. حال خالق ایکس‌باکس، Ed Fries، بیان کرده که مایکروسافت در ابتدا قصد همکاری با نینتدو را داشته اما به دلایلی، نینتندو از همکاری با مایکروسافت صرف نظر کرده است.

همکاری این دو در ابتدا قرار بوده به شکلی باشد که مایکروسافت وظیفه‌ی اجرای شبکه‌ و بازی‌های آنلاین را داشته باشد و نینتندو تمرکز خود را بر روی سخت‌افزار کنسول قرار دهد. مایکروسافت سخت در تلاش بوده تا با نینتندو همکاری داشته باشد و Ed Fries و دوستان، در جلسه‌ای این مسئله را بیان کردند اما هنگامی که آن‌ها این همکاری را به نینتندو پیشنهاد دادند با جواب قاطع ” نه ” مواجه شدند.

جالب‌تر اینجا که مایکروسافت حتی این پیشنهاد را به سونی نیز برده بود و آن‌ها باز هم با جواب منفی شرکت سونی مواجه شدند. حتی سونی و نیتندو در مقطع بسیار کوتاهی با یکدیگر همکاری داشتند اما این همکاری هرگز نتوانست آن‌طوری که باید، پیش رود. به‌هر‌حال در صورتی که از میان این سه شرکت، همکاری صورت می‌گرفت شاید دنیای بازی‌های رایانه‌ای امروز متفاوت‌تر می‌شد اما به نظر می‌رسد سرنوشت، این سه غول کنسول‌های بازی را به جان هم انداخته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال