مایکروسافت از ویژگی های جدید سرویس Azure Open AI رونمایی کرد

مایکروسافت در مراسم بیلد ۲۰۲۲ برخی ویژگی های جدید سرویس Azure Open AI که به تازگی به آن اضافه شده است را معرفی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرویس Azure Open AI مایکروسافت با هدف دسترسی کسب و کارها به آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI این شرکت در اواخر سال گذشته معرفی […]

مایکروسافت در مراسم بیلد ۲۰۲۲ برخی ویژگی های جدید سرویس Azure Open AI که به تازگی به آن اضافه شده است را معرفی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرویس Azure Open AI مایکروسافت با هدف دسترسی کسب و کارها به آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI این شرکت در اواخر سال گذشته معرفی شد. مایکروسافت اعلام کرد این سرویس به ویژگی های جدیدی مانند انواع نوآوری ها تجدید نیرو شده است. اما دسترسی آن هنوز به صورت پیش نمایش محدود است و تنها در صورت پرداخت مبلغ می توان به آن دسترسی داشت. اریک بوید معاون بخش هوش مصنوعی مایکروسافت میگوید هدف از ایجاد این شرایط دستیابی کاربران از مرحله آزمایشی به مرحله اجرایی فناوری است تا بتوانند از آن در بخش های مهم کسب و کار خود استفاده کنند.

یکی از قابلیت های سرویس OpenAI مایکروسافت تحت عنوان Codex است که وظیفه آن تبدیل خط زبان طبیعی به کد برنامه نویسی خواهد بود. این سرویس در تابستان سال گذشته به  APIاضافه شد. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط این سرویس می توان به سیستمی برای فیلتر محتوای مستهجن یا دارای خشونت و نفرت پراکنی اشاره کرد. این فناوری توسط یک مدل برای شناسایی الگوهای سوء استفاده و آسیب می تواند این موارد را شناسایی و آن را در اختیار تیم اختصاصی مایکروسافت قرار دهد.

به گفته یکی از سخنگویان مایکروسافت سیستم جدید Responsible AI نیز در این سرویس وظیفه پالایش خودکار محتوا را برعهده خواهد داشت که نتیجه آن ارائه محتوای با کیفیت تر به مشتریان خواهد بود. در این سیستم از بخش استانداردهای محتوای مایکروسافت کمک گرفته می شود تا علاوه بر آن این قابلیت بتواند محتوا های دارای اطلاعات نادرست را نیز تشخیص دهند.

طبق ادعای بوید سرویس اوپن‌ای‌آی مایکروسافت تا کنون توانسته به ۵۰۰ شرکت مختلف خدمات ارائه کند. اما گسترش دسترسی به این سرویس همچنان در سطح محدود باقی خواهد ماند و شرکت های استفاده کننده از این مدل ها به شیوه ای قابل اعتماد امکان ثبت نام از این سرویس را خواهند داشت.

مجموعه جدید مدل های سرویس هوش مصنوعی در آژور به نام Embedding Models که اخیراً معرفی شده است می تواند در تشخیص متون، جستجوی آن و کدنویسی عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. قابلیت Text Similarity نیز قابلیتی است که در آن هوش مصنوعی با ارزیابی شباهت متون از لحاظ لغوی و معنایی میتواند کدهای اطلاعاتی را بر اساس معیارهای خاصی پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال