مایکروسافت از GPT-3 برای کدنویسی به زبان طبیعی استفاده می کند

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد برخلاف سال‌های گذشته با شگفتی‌های زیادی همراه نبود. تنها موضوع جذاب برای توسعه دهندگان در این کنفرانس که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، اضافه شدن مدل زبان طبیعی برنامه نویسی GPT-3 در سرویس Power Apps بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت در این […]

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد برخلاف سال‌های گذشته با شگفتی‌های زیادی همراه نبود. تنها موضوع جذاب برای توسعه دهندگان در این کنفرانس که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، اضافه شدن مدل زبان طبیعی برنامه نویسی GPT-3 در سرویس Power Apps بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت در این مراسم از مدل زبان طبیعی GPT-3 برای ترجمه متون و گفتار به کد برنامه نویسی در سرویس Power Apps رونمایی کرد. این قابلیت قرار است در بخش Power Fx که پیش از این معرفی شده بود قرار گیرد.

البته استفاده از زبان طبیعی GPT-3 در کدنویسی بدین معنی نخواهد بود که برنامه ای شبیه به تیک تاک از این طریق توسعه داده خواهد شد. در واقع مایکروسافت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی بخش های کم کد ابزار هایی مانند Power Apps را به تجربه های بی کد تبدیل کند.

مایکروسافت تمرکز خود را روی فرمول Power Apps با ماهیت کم کد گذاشته است. چارلز لمانا، مدیر بخش توسعه کم کد مایکروسافت در این مورد می گوید: قرار است با استفاده از یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی ابزارهای کم کد خود را به همان چیز که بی کد نام گرفته تبدیل کنیم. بدین ترتیب این ابزار در اختیار عده بیشتری از کاربران قرار خواهد گرفت.

به دلیل سرمایه گذاری مایکروسافت در OpenAI  انتخاب مدل GPT-3 دور از ذهن نبود. اما در عین حال این ابزار می تواند برنامه نویسی را آسان کند. البته کاربران در حین برنامه نویسی باید منطق واضحی از برنامه آینده داشته باشند. اگر چه این زبان برنامه نویسی می تواند همچون برنامه هایی مانند Google Sheets،  PowerBI و یا Excel در دسترس باشد، اما کمی از آنها پیچیده تر بود و می تواند سوالات پیچیده تری را درک کند. اما در هر حال ترجمه زبان طبیعی به فرمول موضوع جدیدی نیست. تنها تفاوت آن باهوش تر شدن و توانایی کارهای پیچیده برنامه نویسی خواهد بود.

مایکروسافت برای این زبان برنامه نویسی توضیحاتی را منتشر کرده است. به گفته این شرکت قابلیت جدید قرار است به کاربرانی که از زبان برنامه نویسی Power Fx استفاده می کند کمک کند تا بتوانند نتیجه درستی را از طریق فرمول ها دریافت و انتخاب کنند. همچنین کاربران از طریق این ابزار می توانند به سرعت آموزش استفاده از ابزارهای کم کد را ببینند و دسترسی به اپ های پیشرفته و توسعه آن نیز افزایش خواهد یافت. قرار است این قابلیت از اواخر ژوئن بصورت عمومی و فعلا تنها برای کاربران آمریکای شمالی فعال شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال