مایکروسافت قصد دارد از کورتانا در سایر لوازم خانگی نیز استفاده کند

شایعاتی هستند که ادعا می‌کنند رد پایی از یک دستگاه هاب مایکروسافت در آمازون و گوگل مشاهده شده است. این دستگاه توسط دستیار صوتی کورتانا طراحی شده است اما شایعات جدیدی نیز به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مایکروسافت برنامه‌های بزرگتری برای کورتانا در نظر دارد و می‌خواهد این دستیار صوتی دقیقاً مشابه ویندوز 10 در […]

شایعاتی هستند که ادعا می‌کنند رد پایی از یک دستگاه هاب مایکروسافت در آمازون و گوگل مشاهده شده است. این دستگاه توسط دستیار صوتی کورتانا طراحی شده است اما شایعات جدیدی نیز به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مایکروسافت برنامه‌های بزرگتری برای کورتانا در نظر دارد و می‌خواهد این دستیار صوتی دقیقاً مشابه ویندوز 10 در همه جا در دسترس باشد.

اقدام اولیه مایکروسافت برای این هدف نیز پشتیبانی کامل چیپست‌های ARM برای اجرای ویندوز 10 بوده که در حقیقت ایده‌ای برای ورود مایکروسافت به بازار کروم‌بوک شود تا شاید بتواند بخشی از شکست در بازار موبایل جبران کند. به هر حال، جنبه دیگری از این پشتیبانی در موارد ارائه شده در کنفرانس WinHEC در چین نشان داده شد. در این کنفرانس به برنامه‌های ویندوز 10 برای اینترنت اشیا اشاره شد. حال مایکروسافت مشغول آماده‌سازی هسته اینترنت اشیا ویندوز 10 است که قرار برای تمامی اشیائی که دارای صفحه نمایش هستند راه‌اندازی شود، این اشیا عبارتند از یخچال، وسایل گرمایشی و بسیاری از لوازم خانگی دیگر.

این مسئله نشان می‌دهند که مایکروسافت تا چه حد بر دسترسی کورتانا در تمام این لوازم توجه داشته است. برای انجام هرچه بهنر این کار نیز در آپدیت ویندوز 10 پشتیبانی از ارتباطات کلامی و روشن ماندن دستگاه را تعبیه کرده است. جالب این‌ا است که مایکروسافت قصد دارد در هر دستگاهی با اینترنت اشیا و با قابلیت کورتانا، از صفحه نمایشی برای “تجربه همه جانبه کورتانا” استفاده کند.

این می‌تواند یک روش نامحسوس برای انتقال کورتانا به خانه‌ها باشد، بدون اینکه مردم بخواهند یک دستگاه هاب مایکروسافت خریداری کنند اما قبل از آن درک کاربران از عملکرد کورتانا در این دستگاه‌ها ممکن است کمی دشوار باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال