“امنیت آنلاین”، یکی از اهداف اصلی مایکروسافت برای حفظ حریم خصوصی کاربران

سرویس‌های ابری زیادی هستند که همه روزه در حال خدمت‌رسانی به کاربران بوده و با ارائه‌ی خدمات مختلف به کاربران، افرادی زیادی را جذب خود می‌کنند. اما تصور کنید که همانند بسیاری از سرویس‌هایی که همه‌ی ما آنها را می‌شناسیم و به یاد داریم، ناگهان یکی از این سرویس‌ها به خدمت‌رسانی خود پایان داده و […]

سرویس‌های ابری زیادی هستند که همه روزه در حال خدمت‌رسانی به کاربران بوده و با ارائه‌ی خدمات مختلف به کاربران، افرادی زیادی را جذب خود می‌کنند. اما تصور کنید که همانند بسیاری از سرویس‌هایی که همه‌ی ما آنها را می‌شناسیم و به یاد داریم، ناگهان یکی از این سرویس‌ها به خدمت‌رسانی خود پایان داده و ار فضای مجازی محو شود! در آن صورت چه اتفاقی برای اطلاعات شخصی شما خواهد افتاد؟ و یا اگر اطلاعات شما توسط یکی از این وب‌سایت‌ها دزدیده شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ همین موضوع سبب شده تا یکی از اهداف مایکروسافت بر روی موضوع “امنیت آنلاین” متمرکز شود.

به تازگی این کمپانی بزرگ آمریکایی از سرویس باثبات و ابری خود تحت نام VC3 (مخفف Verifiable Confidential Cloud Computing) را معرفی کرده، سیستمی که اطلاعات شما را در فضای مجازی به صورت مداوم ذخیره کرده و از هر نظری آنها را ایمن نگاه خواهد داشت. این سیستم بدین گونه عمل می‌کند که کاربر با ورود به بخش کاربری خود در این سرویس، تمام اطلاعاتش به یک سیستم جداگانه فرستاده شده و تمامی اطلاعات و راه‌های ورود، همه و همه به خود کاربر محدود می‌شود. در واقع اگر بخواهیم به صورت تئوری به این موضوع نگاهی داشته باشیم، حتی کارمندان و افرادی که در این شرکت کار می‌کنند نیز نمی‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

هنوز معلوم نیست که سرویس VC3 چه زمانی کار خود را آغاز خواهد کرد و البته باید اشاره کرد که این سرویس، بیشتر برای مقاصد تجاری راه‌اندازی خواهد شد و شاید استفاده‌ی چندانی برای شما به هنگام کار با نرم‌افزار Office 365 نداشته باشد. شاید یکی از بهترین مکان‌هایی که بتوان از این سرویس استفاده کرد، بانک‌ها باشد. حتی بیمارستان‌ها نیز می‌توانند از این سرویس، استفاده‌های زیادی داشته باشند و شرکت‌های بزرگ با به کارگیری این سرویس، بدون نگرانی از دزدیدن شدن و یا از دست رفتن اطلاعات خود، می‌توانند به فعالیت‌های تجاری خود بپردازند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال