مایکروسافت درباره یک بدافزار اندرویدی و کلاهبرداری با قبض موبایل هشدار داد

مایکروسافت در گزارش اخیر خود از یک بد افزار اندرویدی نام برده است که می تواند کاربران را بدون اطلاع قبلی به سرویس های مختلف وارد کند. استفاده از این بدافزار توسط هکرها بسیار رایج است.به گفته مایکروسافت میتوان از آلوده شدن به آن جلوگیری کرد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم […]

مایکروسافت در گزارش اخیر خود از یک بد افزار اندرویدی نام برده است که می تواند کاربران را بدون اطلاع قبلی به سرویس های مختلف وارد کند. استفاده از این بدافزار توسط هکرها بسیار رایج است.به گفته مایکروسافت میتوان از آلوده شدن به آن جلوگیری کرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم امنیتی 365 Defender در وبلاگ مایکروسافت یک بدافزار اندرویدی با نام Toll Fraud را معرفی کرده است و با عنوان “چگونه یک برنامه اندرویدی می تواند کیف پول شما را خالی کند” در مورد آن هشدار داد. این بدافزار با عضو کردن کاربر در یک سرویس پریمیوم از مهمترین تهدید های اندرویدی محسوب می شود. در این روش هکرها می توانند به شیوه های مختلف اقدام کنند. به عنوان مثال آنها سعی می‌کنند تا قربانیان را فریب دهند تا با یک شماره تماس بگیرد یا به آن شماره پیامک ارسال کند.

 سپس با اتصال به شبکه اپراتور گوشی و با استفاده از صورتحساب مخابراتی می تواند او را در سرویس‌های مختلف اضافه کند. این کار از طریق استاندارد پروتکل کاربردی بیسیم انجام می گیرد. بنابراین این افراد در سرویس های پولی عضو شده و هزینه آن نیز از روی قبض موبایل پرداخت می شود. نکته جالب در مورد این بدافزار آن است که هکرها با استفاده از API مجزا از ارسال نوتیفیکیشن جلوگیری می کنند و بدین ترتیب کاربران متوجه اشتراک نخواهند شد. به گفته مایکروسافت گوگل پلی می تواند از طریق قابلیت های امنیتی خود تا حد زیادی این بدافزار ها را شناسایی کند. اما باید کاربران برای دانلود به منابع معتبر مراجعه کنند. همچنین مجوز های درخواست شده نیز توسط کاربران به خوبی بررسی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال