مایکروسافت روی تولید رقیب نرم‌افزار تیم‌ویور برای ویندوز 10 کار می‌کند

شرکت مایکروسافت در حال تلاش به منظور طراحی و تولید اپلیکیشنی برای ویندوز 10 است تا با استفاده از آن کاربران بتوانند به طور بی‌سیم و از راه دور کامپیوترهای دیگر را کنترل نمایند. این برنامه جدید که مایکروسافت آن را Quick Assist نامیده است، اساسا اپلیکیشن جایگزین TeamViewer برای شرکت مایکروسافت خواهد بود. علاوه بر آن […]

شرکت مایکروسافت در حال تلاش به منظور طراحی و تولید اپلیکیشنی برای ویندوز 10 است تا با استفاده از آن کاربران بتوانند به طور بی‌سیم و از راه دور کامپیوترهای دیگر را کنترل نمایند. این برنامه جدید که مایکروسافت آن را Quick Assist نامیده است، اساسا اپلیکیشن جایگزین TeamViewer برای شرکت مایکروسافت خواهد بود. علاوه بر آن این طور به نظر می‌آید که شرکت مایکروسافت در حال طراحی یک برنامه است که نه تنها در این حیطه فعال بوده؛ بلکه بتواند از راه دور برای یک کاربر نقش دستیار و کمک‌دهنده را بازی کند.

در واقع برنامه Quick Assist شرکت مایکروسافت دو کاربر را قادر می‌سازد از راه اتصال بی‌سیم با یکدیگر ارتباط داشته و به همین طریق، یکی از آنها بتواند مشکلات سیستمی نرم‌افزاری کامپیوتر کاربر دیگر را به سادگی رفع نماید.

البته این ویژگی مدت‌ها است که در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت وجود دارد. در حقیقت در نسخه‌های قدیمی‌تر این سرویس با نام Windows Remote Assistance شناخته می‌شد و به کاربران این اجازه را می‌داد که همانند قابلیت‌های موجود در برنامه Quick Assist، رفتار نمایند. می‌توان گفت با ارائه ویندوز 10، مایکروسافت در تلاش است تنها به آن پوسته جدیدی بخشیده و در طراحی آن بازنگری کند.

از نظر عملکردی برنامه Quick Assist شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن TeamViewer دارد. برای مثال وقتی می‌خواهید به یک کاربر دیگر متصل شوید از شما یک کد درخواست خواهد شد. این کد را می‌بایست از کاربری که می‌خواهید به آن متصل شوید دریافت نمایید. از طرفی وقتی کاربری می‌خواهد به شما متصل شود در ابتدا کدی به شما داده می‌شود که می‌بایست از هر طریقی آن را به طرف مقابل ارسال کرده تا ارتباط مزبور برقرار گردد. این برنامه در کنار آن دارای ویژگی‌های دیگری نظیر نقاشی کردن (sketching) نیز می‌باشد. مسلما در هنگام استفاده از دستگاه‌های سرفیس شرکت مایکروسافت این قابلیت بسیار کارا و جالب خواهد بود. هر چند هم اکنون این برنامه (TeamViewer) دارای معایب بسیار بزرگی نظیر فقدان ویژگی انتقال فایل‌ها بین دو کامپیوتر است که خوشبختانه مایکروسافت در اپلیکیشن طراحی شده خود این ویژگی را گنجانده است.

Microsoft is working on a TeamViewer competitor for Windows 10 (5)

از طرفی به نظر می‌آید برنامه مایکروسافت در زمینه ویژگی کنترل از راه دور کامپیوترها نیز بسیار توانا عمل کرده است. در واقع در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم که این برنامه دارای رابط کاربری بسیار روان و مناسب بوده و عمل کنترل یک کامپیوتر دیگر نیز بسیار رضایت‌بخش انجام می‌شود.

همان‌طور که در بعضی از اسکرین‌شات‌های بالا مشاهده می‌کنید، این برنامه هنوز به منظور دسترسی عموم آماده نیست و فعلا تنها در Insider Preview Build 14352 ویندوز 10 قابل دسترسی و استفاده بوده و البته در تمامی لیست برنامه‌ها نمی‌توانید آن را پیدا نمایید. در حقیقت در صورت نیاز به تست برنامه می‌توانید ابتدا سرویس کورتانا را باز نموده و در بخش جستجو “quick assist” را درج نمایید. به احتمال زیاد از این مسیر می‌توانید این برنامه را بیابید.

برنامه Quick Assist سرویس بسیار جالبی و مفیدی است که مسلما کاربران ویندوز 10 به آن علاقه‌مند خواهند شد. اگر عضو Insider نیستید پس می‌توانید این برنامه را در بروزرسانی سالانه ویندوز 10 آزمایش کنید. این بروزرسانی قرار است در تابستان امسال به صورت رایگان در دسترس کاربران مشتاق ویندوز 10 مایکروسافت قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال