سیستم هوش مصنوعی مایکروسافت تا 97 درصد وجود باگ را تشخیص می‌دهد

مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی فناوری جدید خود را برای تشخیص باگ ارائه کرده است. این فناوری با استفاده از داده های مخازن AzureDevOps و GitHub می تواند باگ ها را با دقت 97 درصد تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مایکروسافت سیستم تشخیص باگ خود را توسعه داده که می تواند کلیه […]

مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی فناوری جدید خود را برای تشخیص باگ ارائه کرده است. این فناوری با استفاده از داده های مخازن AzureDevOps و GitHub می تواند باگ ها را با دقت 97 درصد تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مایکروسافت سیستم تشخیص باگ خود را توسعه داده که می تواند کلیه باگ ها را شناسایی و طبقه بندی کند. با تمایز باگ های امنیتی و غیر امنیتی، باگ های حیاتی شناسایی و رفع می شوند. این سیستم از هوش مصنوعی بهره برده و طبق اطلاعیه مایکروسافت از ماه آینده در روی گیت هاب قرار می گیرد.

شناسایی باگ ها برای توسعه دهندگان و کدنویسان می تواند بسیار حیاتی باشد. شرکت Carologix تعداد باگ های موجود در هر خط کدنویسی را حدود 70 عدد و زمان صرف شده را حدود 30 برابر بیشتر از کدنویسی می داند که هزینه های زیادی نیز در بر خواهد داشت. سیستم باگ شناسی مایکروسافت مبتنی بر داده های 13 میلیون پروژه است که در سرور AzureDevOps این شرکت ذخیره شده است.

متخصصان در ساخت این سیستم از فرآیند دو مرحله ای استفاده کرده اند. در مرحله اول هوش مصنوعی برای طبقه بندی باگ ها بر دو نوع امنیتی و غیرامنیتی آموزش دید و سپس یاد گرفت آنها را بر انواع شدید، بحرانی و یا کم اثر طبقه بندی کند. تکنیک های بکار رفته در این سیستم تکنیک الگوریتم فراوانی وزنی TF-IDF برای تعیین ارزش کلمات بر مبنای تکرار آنها برای بازیابی اطلاعات و تکنیک دوم مدل رگرسیون لجستیک است که رویداد را مدل سازی کند. این سیتم مدام با داده های تائید شده در حال گسترش است و از طریق متحصصان امنیتی باگ های شناسایی شده کنترل می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال