ادعای مایکروسافت در مورد حمله هکرهای ایرانی به سیستم‌های کنترل صنعتی

مایکروسافت اخیرا در نمایشگاه CyberWarCon و طی یک سخنرانی اعلام کرده که یک گروه هکری ایرانی به نام APT33 سعی دارند تا به سیستم‌های کنترل صنعتی نفوذ کنند. این گروه هکری با سابقه هایی نظیر انتشار بدافزار و آسیب به سیستم‌های کامپیوتری شناخته شده و اکنون یک محقق امنیتی به نام ند موران (Ned Moran) […]

مایکروسافت اخیرا در نمایشگاه CyberWarCon و طی یک سخنرانی اعلام کرده که یک گروه هکری ایرانی به نام APT33 سعی دارند تا به سیستم‌های کنترل صنعتی نفوذ کنند. این گروه هکری با سابقه هایی نظیر انتشار بدافزار و آسیب به سیستم‌های کامپیوتری شناخته شده و اکنون یک محقق امنیتی به نام ند موران (Ned Moran) معتقد است که این گروه در تلاش است تا سیستم‌های کنترل صنعتی را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Axios، گروه APT33 که با نام‌های دیگری مانند Refined Kitten و Elfin شناخته شده‌اند، در نفوذهای اخیر نیز دست داشته اند. بدین ترتیب و با شناسایی این گروه، تلاش انها برای رسیدن به هدف سخت تر شده است. البته این گروه اکنون شیوه کار خود را تغییر داده اند. هدف اصلی APT33 حدود 25 سیستم صنعتی برجسته را شامل میشود. آنها به کمک کنترل‌های صنعتی میتوانند پمپ‌ها، شیر‌ها، فن‌ها و ربات‌های صنعتی را کنترل کنند.

از سوابق این گروه می‌توان به هک منابع آبی یک پایگاه آمریکایی و یا آسیب سایبری در دهه گذشته نام برد که به پاک شدن اطلاعات کل سیستم منجر شد و بدافزار موجود در آن برای از کار انداختن سیستم آرامکو عربستان نیز استفاده شده بود. بدین ترتیب با هک سیستم‌های کنترل صنعتی بوسیله این گروه خسارت‌های جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال