آمار کاربران مرورگرهای Edge و Internet Explorer مایکروسافت در حال کاهش است

طبق آمار جدیدی که از تعداد کاربران مرورگرهای مختلف منتشر شده، روز به روز از تعداد کاربران مرورگرهای Edge و IE مایکروسافت کاسته شده و به تعداد کاربران مرورگر کروم افزوده می‌شود. نرخ کاهش 2.1 درصدی تعداد کاربران این دو مرورگر که توسط Computerworld گزارش شده، در 11 سال گذشته بی‌سابقه بوده و همین موضوع […]

طبق آمار جدیدی که از تعداد کاربران مرورگرهای مختلف منتشر شده، روز به روز از تعداد کاربران مرورگرهای Edge و IE مایکروسافت کاسته شده و به تعداد کاربران مرورگر کروم افزوده می‌شود. نرخ کاهش 2.1 درصدی تعداد کاربران این دو مرورگر که توسط Computerworld گزارش شده، در 11 سال گذشته بی‌سابقه بوده و همین موضوع نیز باعث شده تا حالا کاربران Edge و IE نزدیک به 45 درصد باشد.

این در حالیست که یک سال پیش و در همین زمان، 57.4 درصد از کاربران از مرورگر IE استفاده می‌کردند اما حالا تعداد آنها به 45 درصد رسیده است. همچنین نیمی از مجموع کاربران تا سه ماه پیش یعنی دسامبر سال 2015 بیش از 50 درصد بودند و در این ماه به حدود 49 درصد رسیدند که البته نرخ کاهش تعداد کاربران در این سه ماه به شکل قابل توجهی زیاد شده است. همینطور باید بگوییم اگر این روند بخواهد ادامه داشته باشد، با این شرایط و چنین نرخ رشدی، باید تا سه ماه آینده شاهد رسیدن تعداد کاربران این دو مرورگر به کمتر از 40 درصد مجموع کاربران نیز باشیم. یکی از مواردی که باعث شد تا تعداد کاربران IE کاهش پیدا نماید، معرفی شدن نسخه‌ی 11 از این مرورگر بود که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و عرضه آن، 13.7 درصد از کاربران این مرورگر را کم کرد!

مرورگر کروم نیز در چند ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته و تعداد کاربرانی که به استفاده از این مرورگر روی می‌آورند در حال افزایش است. مرکز تحقیقاتی DAP در مورد کل حجم ترافیک مبادله شده توسط مرورگرها در ماه فوریه و در کشور آمریکا اذعان داشت که 22.6 درصد از ترافیک توسط مرورگرهای IE و Edge مصرف و مبادله شده که نسبت به ماه ژانویه، 23.4 درصد کاهش داشته است. در همین حال کاربران مرورگر کروم نیز 41.9 درصد در ماه ژانویه به 44.1 درصد در ماه فوریه رسیده‌اند که نشان از پیشرفت کروم دارد.

Microsoft's Edge and IE browsers are being abandoned by users, to Google's benefit 2

باید اشاره داشته باشیم که مایکروسافت با مجبور کردن کاربران به ارتقاء ویندوز خود به Windows 10 و همچنین دریافت به‌روزرسانی‌ها و استفاده از مرورگر Edge، کاربران هم مجبور به تغییر دادن مرورگر خود شدند. در این مورد واقعا خود مایکروسافت مقصر بوده و همین موضوع باعث شد تا آسیبی جدی به تعداد کاربران IE وارد شود و آنها نیز به دنبال مرورگری جایگزین بودند که خوشبختانه یا متاسفانه، انتخاب آنها مرورگر رقیب یعنی Chrome بود.

Net Applications نیز گزارشاتی در مورد تعداد کاربران این مرورگرها منتشر نموده که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال از دست دادن کاربران خود می‌باشد. همچنینی بسیاری از کاربران هستند که از نسخه‌های قدیمی مرورگر IE استفاده می‌کنند. به عنوان مثال تعداد کاربران IE 8 در حدود 18.3 درصد می‌باشد، نسخه‌ای از مرورگر Internet Explorer که مایکروسافت دیگر آن را تحت پوشش خود نداشته و به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای آن عرضه نمی‌کند. تعداد کاربران IE 9 نیز 11.9 درصد و تعداد کاربران IE 10 در حدود 6.7 درصد اعلام شده و این یعنی تعداد کاربرانی که از مرورگر IE 11 استفاده می‌کنند، در پایین‌ترین میزان خود می‌باشد. در رابطه با مرورگر جدید Edge نیز باید گفت که تعداد کاربرانی که از این مرورگر استفاده می‌کنند رو به افزایش است و مجموعا 3.8 درصد از تمامی کاربران، از مرورگر جدید مایکروسافت برای مشاهده‌ی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند.

اما تصور می‌کنید که آمار کاربران به چه صورتی تغییر خواهد کرد؟ آیا کاربران کروم تا پایان سال جاری بیشتر از مجموع تعداد کاربران IE و Edge خواهد شد؟ در رابطه با با دیگر مرورگرها، تصور می‌کنید که شرکت‌های موزیلا و اپرا چه برنامه‌ای برای مرورگرها خود دارند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال