گزارش مالی مایکروسافت ادامه افت درآمدی ویندوز را نشان می دهد

گزارش مالی جدید مایکروسافت نشان می دهد در بخش ویندوز همچنان افت درآمدی این شرکت ادامه دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت نشان می دهد آید شرکت همچنان در بخش ویندوز با افت درآمدی دست و پنجه نرم می کند. این شرکت در این فصل […]

گزارش مالی جدید مایکروسافت نشان می دهد در بخش ویندوز همچنان افت درآمدی این شرکت ادامه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت نشان می دهد آید شرکت همچنان در بخش ویندوز با افت درآمدی دست و پنجه نرم می کند. این شرکت در این فصل حدود ۵۶.۲ میلیارد دلار درآمد داشته که مبلغ ۲۰.۱ میلیارد دلار سود خالص بوده است. این آمار نشان می دهد درآمد مایکروسافت نسبت به فصل قبل ۸ درصد افزایش داشته و به نسبت سود خالص نیز ۲۰ درصد رشد کرده است.

البته در قسمت ویندوز و دستگاه های مایکروسافت در سه ماهه اخیر رشدی مشاهده نشده و علاوه بر آن افت درآمد ایجاد شده است. در این بین ایکس باکس توانسته است در زمینه تولید محتوا رشد داشته باشد.

طبق گزارش های منتشر شده رشد درآمدی در بخش ویندوز و دستگاه ها نسبت به سال گذشته ضعیف تر شده است. به عنوان مثال درآمد مایکروسافت از بخش Windows OEM افت شدیدی داشته است. در این فصل درآمد این بخش به شدت کاهش داشته و دلیل آن نیز کاهش تقاضا برای کامپیوترها بوده است. به گفته بین شرکت روند نزولی درآمد در فضا اول سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت. درآمد مربوط به ایکس باکس در این فصل با افت ۱۳ درصدی داشته و ایکس باکس گیم پس تنها بخش دارای ۵ درصد افزایش درآمد بوده است. به گفته مایکروسافت پر نهایت در بخش گیم تنها یک درصد افزایش درآمد صورت گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال