مایکروسافت لومیا 950، جدیدترین پرچم‌دار ویندوز فون معرفی‌شد

پس از انتشار شایعات متعدد در طول چند هفته‌ی گذشته، سرانجام لومیا 950 امروز به صورت رسمی رونمایی شد. 18 ماه از عرضه‌ی آخرین پرچمدار ویندوز فون گذشته و به نظر می‌رسد لومیا 950 نقشی اساسی در گسترش استفاده از ویندوزفون 10 ایفا کند. این گوشی‌هوشمند از نوامبر امسال با قیمت 549 دلار راهی بازار […]

پس از انتشار شایعات متعدد در طول چند هفته‌ی گذشته، سرانجام لومیا 950 امروز به صورت رسمی رونمایی شد. 18 ماه از عرضه‌ی آخرین پرچمدار ویندوز فون گذشته و به نظر می‌رسد لومیا 950 نقشی اساسی در گسترش استفاده از ویندوزفون 10 ایفا کند. این گوشی‌هوشمند از نوامبر امسال با قیمت 549 دلار راهی بازار خواهدشد.

windows10

مایکروسافت در طراحی لومیا 950 از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی OLED با رزلوشن 1440 در 2560 بهره‌گرفته است. از سایر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی و پردازنده‌ی اسنپدراگون 808 اشاره کرد. این ویژگی ها لومیا 950 را به قدرتمندترین تلفن هوشمند ویندوزی بازار تبدیل خواهد کرد، در این تلفن هوشمند ویندوزی برای اولین بار از آخرین نسل پردازنده‌های کوالکام استفاده شده‌است.

مایکروسافت سعی کرده تا همچون سایر تلفن‌های هوشمند رده بالای خانواده‌ی لومیا، بر روی کفیت و کارایی دوربین تمرکز بیشتری داشته باشد. لومیا 950 مجهز به سنسور دوربین 20 مگاپیکسلی از نوع PureView است و فلاش LED سه گانه نیز این سنسور را در ثبت تصاویر با کیفیت یاری می کنند. دوربین جلوی این تلفن هوشمند نیز 50 مگاپیکسلی است. همچنین مایکروسافت یک دوربین فروسرخ را برای تشخیص چهره‌ی صاحبان این تلفن هوشمند در کنار سرویس  Windows Hello تعبیه کرده تا کاربران بتوانند با امنیت بیشتری از تلفن هوشمند خود استفاده کنند. این ویژگی ها در تلفن های هوشمند سری اندروید پیش‌تر مشاهده شده اند اما اولین باری است که یک گوشی ویندوزی با این ویژگی ها طراحی شده است.

لومیا 950 و همتای بزرگترش لومیا  950XL هر دو دارای 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستند. این تلفن هوشمند از قابلیت منحصر به فرد جدید در ویندوز 10 موبایل با نام Continuum پشتیبان می کند. این سرویس به کاربر امکان می دهد تا تلفن هوشمند ویندوزی خود را به یک کامپیوتر تبدیل کند و با اتصال موس و کیبورد از طریق بلوتوث با صفحه نمایش، کاربرد این کامپیوتر نیز آسان تر خواهد شد. مایکروسافت رابط کاربری ویندوز 10 موبایل را به شکلی طراحی کرده که منوی استارت و دسکتاپ در آن مشاهده می شود.

اخیرا تمرکز بر بخش موبایل مایکروسافت شدیدا افت‌داشته و لومیا 950 بسیار شبیه به سری قبلی تلفن‌های هوشمند این شرکت طراحی شده است. شاید بتوان گفت این تلفن هوشمند در برابر محصولات و طراحی‌های متفاوتی که هر روز وارد بازارهای جهانی می‌شوند حرفی برای گفتن ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال