سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت توسعه دهنده ChatGPT

مایکروسافت قصد دارد با هدف گسترش کاربردهای فناورانه سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI انجام دهد. همچنین فناوری های مورد نظر در آینده در سرویس های Azure مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق توافق مایکروسافت با شرکت OpenAI، مایکروسافت. در زمینه تحقیق و توسعه رایانش ابری […]

مایکروسافت قصد دارد با هدف گسترش کاربردهای فناورانه سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI انجام دهد. همچنین فناوری های مورد نظر در آینده در سرویس های Azure مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق توافق مایکروسافت با شرکت OpenAI، مایکروسافت. در زمینه تحقیق و توسعه رایانش ابری به OpenAI کمک می کند. طبق قرارداد منعقد شده مایکروسافت اکنون شریک ابری انحصاری OpenAI محسوب میشود و مایکروسافت با سرویس های ابری خود میزبان محصولات و API های OpenAI خواهد بود.

مایکروسافت قصد دارد در آینده از محصولاتOpenAI در سرویس های تجاری و مصرفی خود بهره ببرد. طبق اعلام مایکروسافت فناوری های هوش مصنوعی OpenAI به زودی در نرم افزارهایی مانند ورد و پاورپوینت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست مایکروسافت با چه رقمی در OpenAI سرمایه گذاری کرده است اما احتمالا این همکاری انحصاری در آینده افزایش می باید. از طرفی این همکاری باعث اضافه شدن قابلیت های بیشتر به سرویس Azure OpenAI خواهد شد. این سرویس هفته گذشته با ارائه چند مدل هوش مصنوعی مانند GPT-3. 5 و کدکس کار خود را آغاز کرد.

به گفته مدیرعامل مایکروسافت این رابطه با هدف یک جاه طلبی مشترک و ادامه تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و همچنین افزایش دسترسی به آن از طریق پلتفرم فناوری جدید ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال