چت بات جدید مایکروسافت امکان چت با افراد فوت شده را امکان پذیر می کند

پتنت جدید ثبت شده توسط مایکروسافت مربوط به یک چت بات جدید است که در آن کاربر می تواند با توجه به ویژگی های شخصیتی افراد فوت شده با آنها صحبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در توضیح این پتنت آمده است که در آن داده هایی مثل بانک صدا و […]

پتنت جدید ثبت شده توسط مایکروسافت مربوط به یک چت بات جدید است که در آن کاربر می تواند با توجه به ویژگی های شخصیتی افراد فوت شده با آنها صحبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در توضیح این پتنت آمده است که در آن داده هایی مثل بانک صدا و یا داده های تصادفی از کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بلکه به جای آن از داده های اجتماعی مانند تصاویر، پست های شبکه های اجتماعی، پیامک ها و نامه های نوشته شده برای ساخت پروفایل استفاده خواهد شد. این چت بات از طریق این داده های اجتماعی می‌تواند توانایی صحبت کردن و یا تعامل را در قالب یک شخصیت ایجاد کند. حتی این ارتباط می‌تواند با آموزش و با داده های مربوط به اصوات ضبط شده همانند فرد و با صدای او صحبت کند. اما نکته جالب این است که در این قابلیت تصویر شخص مورد نظر نیز به صورت مدل های دو یا سه بعدی با استفاده از تصاویر و داده های عمیق به وجود خواهد آمد. برای آموزش این چت بات نیز می توان هم از افراد زنده و هم مرده استفاده کرد.

حتی با استفاده از داده های مربوط به خود فرد یا همان کاربر می توان یک نسخه دیجیتالی از آن شخص پیش از مرگ تهیه کرد. قابلیت آموزشی این چت بات به صورتی است که کلیه خصوصیات گفتاری فرد را مانند سبک حرف زدن آموزش دیده و در صورت کافی نبودن داده ها از بانک گفتگوهای برون سپاری شده (ساختگی) استفاده خواهد کرد .با کمک هوش مصنوعی می‌توان قالبی از یک شخص فوت شده ساخت و بدون در نظر گرفتن زمان مرگ به سوالات پاسخ داد. در صورت عملی شدن این پتنت ممکن است مشکلات زیادی بابت نقض حریم خصوصی به وجود آید. البته باید تا زمان ساخت نسخه اولیه این چت بات منتظر ماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال