ابزار جدید مایکروسافت برای شناسایی ویدیوهای دیپ فیک

مایکروسافت ابزار جدیدی را برای تشخیص ویدیو های دیپ فیک و میزان دستکاری آنها توسعه داده است. این ابزار قادر است از طریق تحلیل و بررسی ویدئو ها و عکس ها میزان دستگاه شدن آنها را شناسایی و حتی به آن امتیاز دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکنولوژی مربوط به دیپ […]

مایکروسافت ابزار جدیدی را برای تشخیص ویدیو های دیپ فیک و میزان دستکاری آنها توسعه داده است. این ابزار قادر است از طریق تحلیل و بررسی ویدئو ها و عکس ها میزان دستگاه شدن آنها را شناسایی و حتی به آن امتیاز دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکنولوژی مربوط به دیپ فیک با استفاده از هوش مصنوعی قادر است فایلهای صدا، عکس یا ویدئو را دستکاری کرده و بدون تشخیص جعلی بودن آنها را منتشر کند. به دلیل استفاده از این فایل های دستکاری شده در کمپین‌های انتخاباتی و سوء استفاده آنها در بین کاندیداها، مایکروسافت تلاش کرده است تا با کمک ابزاری از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری کند.

ابزار Video Authenticator با بررسی هر فریم از ویدئو به آن امتیاز می‌دهد. همچنین این ابزار از طریق شناسایی مرزهای مربوط به ترکیب ویدیو ها و محو شدن برخی اجسام یا خاکستری شدن آن ها قادر است نسخه های تقلبی را شناسایی کند. البته آنچه که این ابزار بررسی خواهد کرد توسط چشم انسان قابل  مشاهده نیست.

ابزار توسعه یافته توسط مایکروسافت تنها به منظور استفاده های خصوصی عرضه خواهد شد. به همین دلیل شرکت تجاری و غیر انتفاعی AI Foundation در سانفرانسیسکو قرار است این ابزار را برای استفاده سازمان های مربوط به کمپین های سیاسی عرضه کند. مشکل مربوط به تکنولوژی جدید مایکروسافت امکان قدیمی و در نتیجه بی فایده شدن خواهد داشت. زیرا با پیشرفت روز به روز تکنولوژی دیپ فیک ممکن است دیگر ابزار مایکروسافت قادر به تشخیص ویدیو های جعلی نباشد. بدین منظور مایکروسافت سیستم جداگانه ای را برای تولیدکنندگان محتوا توسعه خواهد داد که از طریق اضافه کردن کد های پنهان در ویدیوها هرگونه دستکاری را تشخیص دهد. ‌ مایکروسافت اعلام کرده تلاش این شرکت برای مقابله با انتشار اطلاعات جعلی مربوط به برنامه حفاظت از دموکراسی این شرکت بوده و تکنولوژی هایی مانند AccountGuard و ElectionGuard به همین منظور توسعه داده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال