پروژه کامپیوتر سیاره‌ای مایکروسافت؛ کمک به تنوع زیستی و اکوسیستم زمین

مایکروسافت پروژه جدیدی را برای حفظ سلامت اکوسیستم زمین ارائه داده است. در این پروژه قرار است کلیه اطلاعات و داده های فناوری های مربوط به این شرکت در اختیار محققان تنوع زیستی قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، پروژه کامپیوتری سیاره‌ای یا Planetary Computer توسط مایکروسافت برای بهینه سازی جمع […]

مایکروسافت پروژه جدیدی را برای حفظ سلامت اکوسیستم زمین ارائه داده است. در این پروژه قرار است کلیه اطلاعات و داده های فناوری های مربوط به این شرکت در اختیار محققان تنوع زیستی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، پروژه کامپیوتری سیاره‌ای یا Planetary Computer توسط مایکروسافت برای بهینه سازی جمع اوری داده و استفاده از آنها در تحقیقات و مطالعات مربوط به تنوع زیستی استفاده خواهد شد. مدیر کل مایکروسافت در تشریح این پروژه گفت: در این پروژه دانشمندان یه دیتاست های محیطی و از ظرفیت های پروژه‌ی AI for Earth استفاده خواهند کرد. این دیتاست ها داده های زیست محیطی از همه جای جهان خواهند بود که همراه با پلتفرم مناسب برای پردازش آنها در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. در واقع فناوری دیجیتال در محیط زیست استفاده خواهد شد.

اسمیث در مورد زمان و نحوه انجام این پروژه نیز گفته است: این پروژه پیچیدگی هایی خواهد داشت و ما نیازمند آموزش پروژه های مشابه همکاران و همچنین همکاری با سازمان های با اهداف زیست محیطی خواهیم بود. دیتاست های کلیدی مربوط به مناطق جغرافیایی در ابتدا در آژور و تا پایان سال ازطریق ابزارهای Esri نیز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

پروژه‌ی قبلی AI for Earth مایکروسافت در سال 2017 آغاز شد. در این پروژه از مهارت های هوش مصنوعی برای رفع چالش های محیط زیستی در جهان استفاده می شود. مهمترین اهداف این پروژه تامنی بهینه آب و غذا برای جمعیت در حال افزایش زمین عنوان شده بود. در این پروژه نیز از فناوری برای کاهش اثرات زیست محیطی استفاده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال