دسته بازی با بازخورد لامسه ای مایکروسافت برای واقعیت مجازی

مایکروسافت از ساخت دسته بازی جدید خود برای واقعیت مجازی خبر داد. این دسته بازی با بازخورد لامسه ای به کاربر اجازه میدهد تا اشیاء بازی را بصورت مجازی لمس کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، مایکروسافت در حال ساخت دسته بازی جدیدی است که میتوان با استفاده از حس لامسه اشیاء […]

مایکروسافت از ساخت دسته بازی جدید خود برای واقعیت مجازی خبر داد. این دسته بازی با بازخورد لامسه ای به کاربر اجازه میدهد تا اشیاء بازی را بصورت مجازی لمس کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، مایکروسافت در حال ساخت دسته بازی جدیدی است که میتوان با استفاده از حس لامسه اشیاء بازی را لمس کرد. واحد تحقیقاتی این شرکت در این باره گفته است : این دسته بازی می‌تواند با بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) کاربر را با لمس اشیاء بصورت مجازی مواجه کند. TORC یک شی کوچک است که درون دست قرار میگیرد. جنس آن از یک پوسته سخت تشکیل شده. با در دست گرفتن آن و از طریق بکارگیری انگشت شست و دو انگشت دیگر ارتعاشاتی به دست وارد میشود که شخص از طریق آن ویژگی های شی مورد نظر را حس میکند.

هدف اولیه از ساخت این دستگاه القاء در دست داشتن یک توپ پلاستیکی است تا شخص بتواند با فشردن آن بصورت مجازی استرس و ناامیدی را دفع کند. در این حالت انگشتان هیچ حرکتی ندارند اما ترکیبی از محرک‌های بصری همراه‌ با حس حرکت را درک میکند که بنظر شگفت انگیز می رسد.

این دستگاه با ترکیب کنترلرهای معمولی واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented reality) امروزی امکانی فراهم میکند تا فرد بتواند امکان لمس دقیق اشیاء و ابزار را تجربه کند. این دستگاه حالت فشردن و رها سازی اشیاء را فراهم میکند. به عنوان مثال در حالت 2D با نزدیک شدن شست دست به دستگاه شخص اشیاء را بر میدارد و با دور کردن انگشت آن را رها میکند.

تیم پروژه‌ی TORC معتقد است که این میتواند مرز نهایت واقعیت مجازی باشد و امیدواریم از آن در انواع کنترلرها و دستگاه‌های روزمره مانند قلم (استایلوس)، دسته‌ی بازی و… استفاده شود و پژوهش های جدیدی در در زمینه‌ی طراحی کنترل‌کننده‌‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به آن اضافه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال