امواج مایکروویو می تواند انرژی را به صورت بیسیم ارسال کند

با استفاده از ریز امواج میتوان انرژی را به صورت بی سیم تا مسافت یک کیلومتر ارسال کرد. این آزمایش توسط نیروی دریایی ایالات متحده با موفقیت انجام گرفت و طی آن ۱.۶ کیلووات انرژی ارسال شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی دریایی ایالات متحده در مصاحبه‌ای از موفقیت تیم محققان […]

با استفاده از ریز امواج میتوان انرژی را به صورت بی سیم تا مسافت یک کیلومتر ارسال کرد. این آزمایش توسط نیروی دریایی ایالات متحده با موفقیت انجام گرفت و طی آن ۱.۶ کیلووات انرژی ارسال شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی دریایی ایالات متحده در مصاحبه‌ای از موفقیت تیم محققان خود در آزمایشگاه تحقیقات دریایی خبر داد. آنها در این آزمایش توانستند با استفاده از امواج مایکروویو ۱.۶ کیلووات انرژی را تا یک کیلومتر ارسال کنند. این ارسال از طریق بی‌سیم انجام گرفته است.

 پیش از این نیز ایده ارسال انرژی از طریق بیسیم وجود داشته است. اما همواره برای بهبود این روش تلاش هایی انجام گرفت. به نظر می رسد این روش دوباره توسط محققان مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به ایده هایی مانند ایجاد مزارع خورشیدی در دیگر سیارات و ارسال انرژی به زمین چنین روش هایی می‌تواند در آینده به واقعیت بپیوندد.

آزمایش مورد نظر در آزمایشگاه تحقیقات دریایی ایالات متحده با هدف انتقال نقطه به نقطه انرژی الکتریکی از طریق امواج انجام گرفت. پس از گذشت ۱۲ ماه بالاخره تیم محققان موفق شدند با استفاده از یک فرستنده در موسسه فناوری ماساچوست انرژی میان میدان تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در مریلند را به طور موفقیت آمیزی آزمایش کنند. در تاسیسات مربوط به فرستنده و گیرنده پرتو مایکروویو استفاده شد. زیرا علاوه بر قیمت پایین خطر کمتری نیز برای انسان‌ها، حیوانات و پرندگان دارد. این در حالی است که در گذشته استفاده از لیزر برای ارسال انرژی سطح ایمنی پایین تری را ایجاد می کرد و در صورت وجود مانع در میان مسیر پرتاب ها، فرآیند ارسال دچار اختلال می شد. اما در فرکانس ۱۰ گیگاهرتزی چگالی نیرومند تر بوده و به چنین سیستم هایی نیاز نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال