چندین میلیون از حساب‌های جیمیل مورد سرقت قرار گرفتند؛ آیا حساب کاربری شما در امان است؟

دسترسی به ایمیل از طریق گوشی‌هوشمند می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک سردرد واقعی باشد و احتمالاً بسیاری از شما نیز با این موضوع روبه‌رو شده‌اید. حال تصور کنید که از همین طریق امکان دزدیده شدن حساب کاربری و اطلاعات مربوط به ایمیل شما نیز وجود داشته باشد. به‌تازگی اطلاعاتی جدید از به سرقت رفتن […]

دسترسی به ایمیل از طریق گوشی‌هوشمند می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک سردرد واقعی باشد و احتمالاً بسیاری از شما نیز با این موضوع روبه‌رو شده‌اید. حال تصور کنید که از همین طریق امکان دزدیده شدن حساب کاربری و اطلاعات مربوط به ایمیل شما نیز وجود داشته باشد.

به‌تازگی اطلاعاتی جدید از به سرقت رفتن اطلاعات مربوط به چندین میلیون حساب کاربری منتشر شده و این روزها نیز کاربران زیادی در این مورد سؤال کرده و به دنبال این موضوع هستند که بدانند حساب کاربری آن‌ها نیز به سرقت رفته است یا نه. تعداد حساب‌هایی که اطلاعات مربوط به آن‌ها لو رفته، 273.2 میلیون حساب اعلام شده که شاید بهتر باشد بگوییم که خوشبختانه (حداقل برای ما)، اکثر این حساب‌ها مربوط به سرویس پست الکترونیک روسی Mail.ru است؛ اما باید اشاره داشته باشیم که تنها اطلاعات مربوط به این سرویس لو نرفته و در این میان نام سرویس‌های بزرگی همچون جیمیل نیز به گوش می‌رسد، سرویسی که چندین میلیون از حساب‌های آن مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات مربوط به آن به سرقت رفته است و شاید همین موضوع باشد که بخواهد شما را نگران کند.

البته این تنها جیمیل نیست که 24 میلیون حساب کاربری آن مورد سرقت قرار گرفته، بلکه 12 میلیون حساب کاربری مایکروسافت و 40 میلیون حساب کاربری یاهو نیز به سرقت رفته و اطلاعات مربوط به آن در اختیار هکرها قرار دارد.

هنوز ما هیچ روشی را از سوی ارائه‌دهندگان این سرویس‌ها برای تأیید یا عدم تأیید اینکه حساب کاربری ما مورد سرقت قرار گرفته یا نه نیز مشاهده نکرده‌ایم، اما در حال حاضر هیچ دلیلی برای نگرانی نیز وجود ندارد چرا که فعلاً هیچ راه حلی برای حل کردن این موضوع وجود ندارد. شاید بهترین کاری که در حال حاضر باید آن را انجام دهید، این باشد که بخواهید کلمه عبور خود را تغییر داده و از سیستم‌های دو مرحله‌ای برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید.

هنوز ارائه‌دهندگان سرویس‌های پست الکترونیک واکنشی به این موضوع نشان نداده‌ و باید منتظر اقدامی از سوی آن‌ها نیز باشیم تا ببینیم که آیا آن‌ها می‌توانند این مشکل را حل کنند یا نه.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال