اعلام وزیر ارتباطات در مورد اینترنت رایگان معلمان و بسته اینترنتی دانش آموزان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اینترنت ۶۰۰ هزار معلم به طور رایگان خواهد بود و آن ها در آموزش مجازی هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آذری جهرمی در مورد اینترنت معلمان در آموزش مجازی اعلام کرد ترتیبی داده شده است تا آموزش مجازی به دانش […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اینترنت ۶۰۰ هزار معلم به طور رایگان خواهد بود و آن ها در آموزش مجازی هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آذری جهرمی در مورد اینترنت معلمان در آموزش مجازی اعلام کرد ترتیبی داده شده است تا آموزش مجازی به دانش آموزان با اینترنت رایگان انجام گیرد. طرح اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم از ۱۵ شهریور آغاز شده است و همچنین اپراتور هایی مانند ایرانسل نیز طی اعلامیه هایی نحوه عملکرد برنامه هایشان را برای اجرای بسته های آموزشی برای مشترکان منتشر کرده اند.

اینترنت رایگان آموزش مجازی شامل گروهی از وبسایت هایی است که از سمت وزارت آموزش و پرورش مشخص شده باشد. همچنین بسته ماهانه دانش آموزان نیز با نام شاد در اختیار آنها قرار گرفته است. اما این بسته تنها برای استفاده از اپلیکیشن شاد نخواهد بود. وزیر ارتباطات ادامه داد در دو سه روز آینده جزئیات بیشتری مربوط به ثبت نام و ارائه بسته ها اعلام خواهد شد.

آذری جهرمی در مورد اینترنت رایگان معلمان نیز گفت: آموزش مجازی برای معلمان با یک کلاس حدود ۳۰ الی ۴۰ دانش آموز اینترنت زیادی را مصرف خواهد کرد پیش از این و در ماه فروردین بسته های اینترنتی ۲۰ گیگی در بازه زمانی سه ماهه برای معلمان فعال شده بود. در حال حاضر نیز برای کاهش هزینه های اینترنت معلمان ۲ اقدام صورت گرفته است. اول اینکه کلیه مدارس با اتصال به شبکه ملی اطلاعات می توانند از اینترنت رایگان درون شبکه استفاده کنند. همچنین بسته ۲۰ گیگ سه ماهه معلمان بار دیگر تمدید شده و آنها دیگر هزینه برای آموزش مجازی پرداخت نخواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری برخی از اقدامات توسعه های کنونی را مربوط به زمان آقای واعظی و فعالیت های ایشان در ارتباطات دانستند و اعلام کردند مسیرهایی که دولت یازدهم و دوازدهم طی کردند از هم مجزا نبوده است و در آن زمان اینجانب به عنوان معاون وزیر در شرکت ارتباطات زیرساخت مسئولیت های مختلفی را بر عهده داشتم. وی ادامه داد طی امروز و هفته آینده مرکز داده و مرکز امنیت افتتاح خواهد شد. همچنین پیش از این شبکه ملی اطلاعات توسعه BTS و راه اندازی 5G در دولت دوازدهم صورت گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال