وزیر ارتباطات: اینترنت های ماهواره ای در کشور تنها با مجوز قابل استفاده است

وزیر ارتباطات در مورد اینترنت های ماهواره ای گفته است استفاده از اینترنت ها تنها در صورت رعایت قوانین مربوط به آن امکان پذیر است و تنها شرکت های دارای مجوز می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هفته گذشته ایلان ماسک اعلام کرد اینترنت ماهواره ای شرکت […]

وزیر ارتباطات در مورد اینترنت های ماهواره ای گفته است استفاده از اینترنت ها تنها در صورت رعایت قوانین مربوط به آن امکان پذیر است و تنها شرکت های دارای مجوز می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هفته گذشته ایلان ماسک اعلام کرد اینترنت ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس به زودی در سراسر جهان قابل دسترسی خواهد بود. پس از این موضوع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ما نیز اعلام کرد طبق قوانین بین الملل هر شرکتی که بخواهد اینترنت ماهواره ای عرضه کند باید به دنبال دریافت مجوز در کشور باشد.

 آذری جهرمی با توجه به اینترنت ماهواره‌ای غیر قابل اجتناب گفته است: در هر صورت اینترنت ماهواره ای پدیده ای است که تمامی جهان با آن مواجه هستند. هدف اصلی استفاده از ماهواره‌ها در جهان نیز ایجاد بستری برای استفاده از اینترنت اشیا خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از مناطق دور افتاده امکان دسترسی به شبکه موبایل و یا حتی شبکه اینترنت ثابت ندارند اینترنت ماهواره ای می تواند مشکلات را برطرف کند. به عنوان مثال در کشور ما استفاده از اینترنت اشیا می‌تواند مشکلات موجود در زاگرس و پارک ملی گلستان را برطرف کند.

 جهرمی در ادامه خاطر نشان کرد که اینترنت ماهواره ای به کشور امریکا تعلق دارد و این کشور نیز تلاش خواهد کرد تا از طریق توسعه چنین پلتفرم هایی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد دیجیتال نیز سلطه جویی خود را آغاز کند. به همین دلیل ایران نیازمند آمادگی مواجهه با شرایط بعدی خواهد بود. جهرمی با اعتقاد بر اینکه سخت‌گیری‌های فضای مجازی در کشور باید تعدیل شود گفته است: با توجه به اینکه آمریکا پیش از این برنامه‌ریزی های بسیاری را برای سلطه خود بر جهان آغاز کرده از این طرف ایران نیز باید برنامه ریزی های خود را برای برخی سختگیری ها اصلاح و یا مدیریت کند.

 همچنین برای استفاده از فناوری های ماهواره نیازمند مقررات داخلی خواهیم بود و شرکتهای فعال نیز باید مجوز دریافت کنند. جهرمی پیش از این اعلام کرده بود سازمان فضایی کشور نیز به دنبال توسعه منظومه های ماهواره ای است و مذاکرات بین المللی نیز با کشورهای دارای این منظومه در حال انجام است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال