وزیر آموزش و پرورش: اپلیکیشن شاد بدون نیاز به روبیکا و بطور مستقل کار می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام مستقل بودن اپلیکیشن شاد اعلام کرد این اپلیکیشن یک محصول جدید این وزارتخانه و به سفارش وزارت آموزش و پرورش توسط همراه اول توسعه یافته و هیچ ارتباطی به اپلیکیشن روبیکا ندارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محسن حاجی میرزایی اعلام کرد تا کنون 97 درصد مدارس دولتی […]

وزیر آموزش و پرورش با اعلام مستقل بودن اپلیکیشن شاد اعلام کرد این اپلیکیشن یک محصول جدید این وزارتخانه و به سفارش وزارت آموزش و پرورش توسط همراه اول توسعه یافته و هیچ ارتباطی به اپلیکیشن روبیکا ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محسن حاجی میرزایی اعلام کرد تا کنون 97 درصد مدارس دولتی و غیرانتفاعی به این اپلیکیشن اضافه شده اند و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت. در ابتدا قرار بود برای استفاده از اپلیکیشن شاد از برنامه هایی مانند روبیکا استفاده شود که در نهایت با توجه به اینکه عدم پاسخگویی این برنامه زیاد بود از استفاده از آن صرف نظر شد. وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: ما به دنبال یک محیط امن برای دانش آموزان بودیم در حالی که اپلیکیشن های موجود قادر به تامین این محیط برای ما نبودند. همچنین اپلیکیشن های بومی نیازمند تست فنی بودند که هیچکدام در مدت کوتاه نمی توانستند این شرایط را فراهم کنند.

وی ادامه داد که اپلیکیشن شاد ساز و کاری شبیه به روبیکا دارد اما بطور کامل مستقل از آن است. این اپلیکیشن محصول همراه اول بوده و برای تامین نیازهای فنی آن از گروهی در دانشگاه صنعتی شریف استفاده شده است. تا کنون ده میلیون از 14 میلیون دانش آموز کل کشور در این اپلیکیشن حضور پیدا کرده اند. ساختار این برنامه طوریست که هر دانش آموز پس از ورود و احراز هویت به راحتی وارد کلاس خود خواهد شد. دلائل بسیاری برای نپیوستن سایر دانش آموزان وجود دارد که مدیران مدارس موظف به پیگیری این موضوع هستند. حاجی میرزایی اعلام کرد که این اپلیکیشن هزینه ای را برای این وزارت خانه در بر نداشته و کلیه هزینه ها توسط همراه اول انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال