وزارت صمت: هیچ شرکت خارجی برای استخراج رمز ارز در کشور فعالیت ندارد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت اعلام کرد هیچ شرکت خارجی هم اکنون در کشور مجوز برای استخراج رمزارز دریافت نکرده است. این مقام تاکید کرد تاکنون هیچ شرکت خارجی از وزارت صمت تایید نشده و وجود برخی از این شرکتها از کشورهای خارجی در این حوزه تنها در جهت سرمایه گذاری با شرکت های […]

یک مقام مسئول در وزارت صنعت اعلام کرد هیچ شرکت خارجی هم اکنون در کشور مجوز برای استخراج رمزارز دریافت نکرده است. این مقام تاکید کرد تاکنون هیچ شرکت خارجی از وزارت صمت تایید نشده و وجود برخی از این شرکتها از کشورهای خارجی در این حوزه تنها در جهت سرمایه گذاری با شرکت های ایرانی بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تاکنون شایعات بسیاری در مورد حضور شرکت های خارجی و استخراج رمز ارز در ایران منتشر شده که باعث واکنش مدیرکل دفتر امور طرح های وزارت صمت شده است. علیرضا هادی در مورد این شایعات توضیحاتی را ارائه کرده است. هادی می گوید: هم اکنون هیچ کشور خارجی به عنوان شرکت استخراج کننده رمز ارز در ایران فعالیت ندارد بلکه همگی آنها با هدف سرمایه گذاری خارجی و در قالب همکاری با شرکت های ایرانی در کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد: توقف فعالیت ها تابع دستور برای این کار است. همچنین کلیه متقاضیان می توانند پس از آماده کردن زیرساخت مجوزها را دریافت و سپس تجهیزات خود را وارد کنند. البته اجازه فعالیت‌ها تا شهریور ماه برای آنها صادر نخواهد شد. پروسه دریافت مجوز نیز در سامانه بهین یاب به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و جواز نیز پس از بازدید از محل صادر می شود. این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر کلیه تقاضاها ثبت شده و کلیه متقاضیان مراحل ثبت و دریافت مجوز را انجام داده اند. همچنین تا کنون حدود ۱۰۰ جواز تاسیس داده شده که ۵ درصد کار آن ها پیش رفته اما پروانه بهره برداری فعالیت پس از پیشرفت ۱۰۰ درصدی داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال