محققان ام آی تی برای کاوش در ماه بشقاب پرنده می سازند

اگرچه بشقاب پرنده نوعی وسیله در فیلم های علمی تخیلی برای شناسایی بیگانگان بوده است. اما دانشمندان ام‌آی‌تی تلاش دارند تا با ساخت چنین وسیله ای خود را برای کاوش در ماه آماده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قرار است وسیله ساخته شده به نام بشقاب پرنده با کمک نیروی دافعه الکترواستاتیکی روس […]

اگرچه بشقاب پرنده نوعی وسیله در فیلم های علمی تخیلی برای شناسایی بیگانگان بوده است. اما دانشمندان ام‌آی‌تی تلاش دارند تا با ساخت چنین وسیله ای خود را برای کاوش در ماه آماده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قرار است وسیله ساخته شده به نام بشقاب پرنده با کمک نیروی دافعه الکترواستاتیکی روس سطح ماه شناور باشد. الکترواستاتیک شاخه ای از علم فیزیک است که در آن بارهای الکتریکی و نیروهای بین آنها حتی در حالت بدون حرکت بارها مورد مطالعه قرار می گیرد.

ظاهر این دستگاه شبیه بشقاب پرنده است و قرار است با ارسال پرتو های کوچک از یونهای باردار روی سطح ماه حرکت کند. از طرفی روی سطح ماه به دلیل تابش خورشیدی طی میلیاردها سال گذشته بارداربوده در اثر برخورد آن با نیروی ماه در نهایت به ایجاد نیروی برآر می‌انجامد. نیروی برار به سمت بالا و در خلاف جهت نیروی گرانش عمل خواهد کرد. با توجه به عدم وجود جو محافظ در ماه سطح آن مستقیما در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید است که آن را شامل بار مثبت خواهد کرد. به طوری که گرد و غبار ماه می تواند تا یک متر بالاتر از سطح آن معلق بماند.

تمامی مفهوم های گفته شده توسط محققان تنها در آزمایشات شبیه‌سازی مورد بررسی قرار گرفته است و هنوز در محیط واقعی آزمایش نشده است. اما محققان پیش بینی می کنند این وسیله در صورت ساخت در واقعیت نیز بتواند چنین عملکرد خوبی از خود داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال