محققین MIT، الگوریتمی جدید برای از بین بردن بازتاب نور در تصاویر پیدا کردند

حتما شما نیز با بازتاب‌های آزار دهنده‌ی نور در تصاویر ثبت شده‌ از پنجره‌ها مواجه شده‌اید. حال محققان MIT روشی جدید برای از بین بردن این بارتاب آزار دهنده پیدا کرده‌اند که می‌تواند این موضوع را به صورت کامل برطرف کند. سرپرست این تیم، آقای YiChang Shih در مورد دلیل الگوریتمی که در حال طراحی آن هستند، […]

حتما شما نیز با بازتاب‌های آزار دهنده‌ی نور در تصاویر ثبت شده‌ از پنجره‌ها مواجه شده‌اید. حال محققان MIT روشی جدید برای از بین بردن این بارتاب آزار دهنده پیدا کرده‌اند که می‌تواند این موضوع را به صورت کامل برطرف کند.

سرپرست این تیم، آقای YiChang Shih در مورد دلیل الگوریتمی که در حال طراحی آن هستند، اعلام کرده که اغلب تصاویری که از داخل پنجره گرفته می‌شود، منبع نور مشترکی دارند و معمولا هم از دو منبع مختلف تابیده می‌شوند که البته فاصله‌ای بین آنها نیز وجود دارد. از سوی دیگر، اکثر تصاویر از داخل پنجره‌های دو جداره ثبت می‌شوند و همین دو تکه بودن پنجره، سبب می‌شود تا نور از یکی از این پنجره‌ها، به قسمت دیگر آن بتابد و باعث ایجاد بازتاب نور شود. همچنین، پنجره‌های ضخیم‌تر با اندازه‌ی بزرگتری که دارند، به قدری کافی هستند تا این میزان را دو برابر کنند و تقریبا حذف کردن آنها از تصاویر نیز امری غیر ممکن می‌باشد.

تعداد اپلیکیشن‌های موجود در بازار که این بازتاب‌ها را از تصاویر حذف می‌نمایند، بسیار زیاد است. حتی برخی از آنها این امکان را دارند که به صورت خودکار، این بازتاب‌ها را حذف کرده و با گذاشتن فیلترهای مختلف، اقدام به حذف آن کنند. همچنین، سازندگان دوربین‌های عکاسی نیز از تکنیک‌های متعددی برای حذف خودکار بازتاب نور در دوربین‌های خود بهره می‌برند.

اما الگوریتم جدیدی که آقای YiChang Shih و تیمش در حال کار بر روی آن هستند، به صورت یک بسته‌ی الحاقی برای نرم‌افزارهایی که پس از ثبت عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، اضافه خواهد شد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با نصب این الگوریتم بر روی نرم‌افزار Adobe PhotoShop، بازتاب ایجاد شده در تصاویر را به بهترین شکل ممکن حذف نمایند و اگر چنین چیزی محقق شود، این ویژگی دیگر به دوربین‌ها و یا اپلیکیشن‌های خاصی محدود نخواهد شد و تمامی افراد می‌توانند از چنین ویژکی‌ فوق‌العاده‌ای، استفاده نمایند. حتی این الگوریتم را می‌توان برای ربات‌هایی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تعریف کرد تا مشکلات ناشی از گیج شدن آنها در نگاه به پنجره، کاهش پیدا کند.

اینطور که آقای Shih اعلام کرده، اطلاعات بیشتری را از این الگوریتم و تکنولوژی جدید، در کنفرانس ماه آینده‌ی Pattern Recognition، منتشر خواهند ساخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال