محققان MIT هدست واقعیت افزوده با قابلیت دیدن اشیا مخفی توسعه دادند

گروهی از محققان دانشگاه MIT هدست واقعیت افزوده ای را توسعه دادند که می تواند همانند اشعه ایکس پشت اجسام را دیده و اشیای غیر قابل مشاهده را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان MIT هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت را به گونه ای فناوری جدید مجهز کردند که می […]

گروهی از محققان دانشگاه MIT هدست واقعیت افزوده ای را توسعه دادند که می تواند همانند اشعه ایکس پشت اجسام را دیده و اشیای غیر قابل مشاهده را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان MIT هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت را به گونه ای فناوری جدید مجهز کردند که می تواند اشیا خاص را در انبارهای بزرگ تشخیص دهد. سیستم آزمایشی به نام X-AR در واقع هدست مایکروسافت بهمراه آنتن فرکانس رادیویی است که از طرفی همین فرکانس می تواند پشت اجسام را ببیند. البته برای تشخیص این اجسام نیاز است تا از قبل برچسب های RFID روی این اجسام قرار گرفته باشد. از طریق این برچسب ها امکان شناسایی اجسام با فرکانس رادیویی ایجاد میشود. در زمانی که فرد به شی مورد نظر نزدیک شود روی هدست لایه ای شفاف را مشاهده خواهد کرد که شی مورد نظر را نشان می دهد.

محققان با این هدست آزمایش هایی را در انبارها انجام دادند. این محققان می گویند بطور میانگین امکان تشخیص اشیا در فاصله ۹.۸ سانتی متری وجود دارد. همچنین دقت این دستگاه نیز ۹۶ درصد در تایید برداشتن شی درست توسط کاربر است.

فادل ادیب، محقق ارشد این پروژه می گوید: هدف از ساخت این سیستم واقعیت افزوده مشاهده اشیای نامرئی موجود در جعبه ها است که دور از دید قرار دارند. با استفاده از این دستگاه کاربر به سمت شی مورد نظر هدایت میشود‌‌. از طریق این دستگاه امکان ارتباط با جهان فیزیکی به روشی جدید ممکن میشود. از مهمترین چالش ساخت این سیستم توسعه انتنی بدون مسدود کردن دید کاربر یا دوربین ها بود. همچنین طراحی سیستم مورد نیاز برچسب ها نیز انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال