ماه نورد ماژولار محققان MIT به بازوهای کرم مانند مجهز است

محققان موسسه فناوری ماساچوست ماه نوردی ماژولار ابداع کردند که بازوهایی شبیه به کرم دارد. این ماه نورد که با الهام از حیوانات ساخته شده موفق به دریافت جایزه بهترین مقاله در بنیاد مهندسان برق و الکترونیک در کنفرانس هوا فضا شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماه نورد جدید محققان MIT […]

محققان موسسه فناوری ماساچوست ماه نوردی ماژولار ابداع کردند که بازوهایی شبیه به کرم دارد. این ماه نورد که با الهام از حیوانات ساخته شده موفق به دریافت جایزه بهترین مقاله در بنیاد مهندسان برق و الکترونیک در کنفرانس هوا فضا شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماه نورد جدید محققان MIT با کمک بازوهای کرم مانند خود می تواند مشابه حیواناتی مانند عنکبوت، فیل و یا بز حرکت کند.

این ماه نورد که به اختصار نام WORMS روی آن گذاشته شده است با تکامل می تواند به عنوان نمونه ای قابل استفاده در کلونی های انسانی و زندگی روی سطح ماه مورد استفاده قرار بگیرد. تیم سازنده یک محصول همه کاره توسعه داده است که معضل انباشته شدن سیستم های خودکار را برطرف می کند. زیرا فضانوردان می توانند با تعویض بازوها، کاربری آن را تغییر دهند.

یکی از بازوهای ساخته شده برای این دستگاه شبیه به پاهای عنکبوت است که برای حرکت روی سطوح ناهموار طراحی شده است. همچنینی می تواند روی سطح جواب خقز کند و دسترسی به ذخایر منجمد آب را تسریع خواهد کرد. بازوی دیگر این ماهو نورد که با الهام از فیل ساخته شده برای حمل قطعات سنگین است. علاوه بر آن بازوهایی برای تغییر این ماهو نورد به شکل گاو و بز نیز وجود دارد تا بتواند لوازمی مانند صفحات خورشیدی را در پشت خود حمل کند.

تیم تحقیقاتی سازنده این ماه نورد ایده اولیه خود را نخستین بار در چالش BIG ناسا در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده بود. طبق خواسته ناسا در این چالش باید رباتی برای حرکت در شرایط دشوار بدون چرخ ساخته میشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال