الگوریتم محققان امنیتی MIT می تواند شباهت بین آثار هنری را تشخیص دهد

محققان در دانشگاه MIT الگوریتمی را توسعه داده‌اند که از طریق آن می‌توان به ارتباط و شباهت آثار هنری پی برد. به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم هوشمند محققان MIT با نام MosAIc قادر است شباهت های بین دو اثر هنری را بررسی کند. برای تست این الگوریتم از شباهت بین آثار هنری […]

محققان در دانشگاه MIT الگوریتمی را توسعه داده‌اند که از طریق آن می‌توان به ارتباط و شباهت آثار هنری پی برد.

به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم هوشمند محققان MIT با نام MosAIc قادر است شباهت های بین دو اثر هنری را بررسی کند. برای تست این الگوریتم از شباهت بین آثار هنری در موزه ملی آمستردام و موزه متروپلیتن نیویورک استفاده شد. شبکه های عمیق این الگوریتم پس از اسکن تصاویر می تواند شباهت بین این آثار را تشخیص دهد. این شباهت ها از نظر یک بیننده عادی قابل شناسایی نیست و این نقاط مشترک می تواند هم از لحاظ فرهنگی و هم از نظر آثار هنری نشان داده شود.

همچنین این الگوریتم می‌تواند پس از اسکن یک تصویر یا یک اثر هنری آثار مشابه را پیدا کند. به عنوان مثال این الگوریتم شباهتی بین تابلو The Martyrdom of Saint Serapion  فرانسیسکو دی زورباران و تابلوی The Threatened Swan از یان اسلین پیدا کرد. محقق ارشد این مقاله در مورد هوش مصنوعی این الگوریتم می گوید” این الگوریتم توانسته است شباهت هایی را در دو اثر هنری از دو هنرمند مرد غیر مرتبط پیدا کند که در طول عمر خود هرگز با یکدیگر ملاقات نداشتند. شباهت های کشف شده در این نقاشی ها بیشتر ریشه ای بوده و در جزئیات متعدد این آثار دیده شده است.

در واقع این الگوریتم علاوه بر شباهت در رنگ و سبک  می‌تواند معنا و تم اثر هنری را نیز بررسی کند. این مورد یکی از مهم ترین چالش توسعه بوده است. محققان امنیتی در توسعه این الگوریتم از یک ساختار داده جستجوی تصویر به نام KNN Tree استفاده کردند. این ساختار می‌تواند تصاویر مشاهده شده را به صورت یک درخت گروه بندی کند. این الگوریتم برای شناسایی شباهت های موجود از پایین درخت شروع کرده و کم کم به شاخه ها نزدیک می شود. همچنین ساختار داده ای می‌تواند با نزدیک شدن به شاخه ها و حرص کردن خود کار آنها خود را بهبود بخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال