فناوری اسپری MIT سطوح را به کنترلر تبدیل می‌کند

محققان علوم کامپیوتر موسسه فناوری MIT فناوری جدیدی را توسعه داده اند که می تواند سطوح را به کنترلر تبدیل کند. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا اسپری مخصوص این فناوری را روی سطح پاشیده و آن را به کلید لامپ و ریموت کنترل تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

محققان علوم کامپیوتر موسسه فناوری MIT فناوری جدیدی را توسعه داده اند که می تواند سطوح را به کنترلر تبدیل کند. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا اسپری مخصوص این فناوری را روی سطح پاشیده و آن را به کلید لامپ و ریموت کنترل تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، محققان هوش مصنوعی MIT فناوری ای تولید کرده اند که سنسورهای اسپری شدنی نام دارد. در این فناوری مواد رسانا بوسیله اسپری روس سطح پاشیده می شود و می تواند آن سطوح را ریموت یا لامپ تبدیل کند.

در این طرح با استفاده از تعداد زیادی شابلون و اسپری مواد مختلفی چون مس، رنگ، دی‌الکتریک و فسفر روی این شابلون ها، طرحی را روی سطح پیاده می کنند. این طرح در نهایت از طریق یک میکروکنترلر به یک برد الکترونیکی شامل کدهای لمس و خروجی متصل میشود. برای طراحی شابلون ها نیاز به ویرایشگر سه بعدی است و محققان تلاش دارند تا بتوانند از شابلون های ماژولار استفاده کنند که در این صورت دیگر نیازی به استفاده از ویرایشگر سه بعدی نخواهد بود. البته این طرح تنها برای استفاده به عنوان ریموت کنترل در منازل طراحی نشده و هدف از توسعه آن همکاری با معماران و هنرمندان گرافیتی برای استفاده در دیوارنگاری خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال