واردات موبایل در سال 98 نسبت به سال قبل 90 درصد رشد داشته است

آمارهای دریافتی از انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت در ایران نشان از رشد 90 درصدی در واردات این دستگاه ها دارد. به گفته این انجمن در سال 98 حدود 15 میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شده است که نسب به سال قبل رشد بالایی داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، حسین غروی، رئیس […]

آمارهای دریافتی از انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت در ایران نشان از رشد 90 درصدی در واردات این دستگاه ها دارد. به گفته این انجمن در سال 98 حدود 15 میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شده است که نسب به سال قبل رشد بالایی داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، حسین غروی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در مورد واردات گوشی های همراه در سال گذشته می گوید: نیاز کشور به گوشی همراه حدود12 تا 14 میلیون برآورد شد که آمارها نشان از واردات 15 میلیون و 380 دستگاه گوشی حکایت دارد و از این تعداد 14 میلیون توسط مصرف کنندگان خریداری و فعال شده است. در این بین حدود یک میلیون و پانصد هزار دستگاه نیز از طریق سفرهای تجاری و یا بصورت مسافری وارد کشور شد که همه آنها اکنون فعال هستند.

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل نیز بسته شدن واردات موبایل در سال جدید را علت اصلی افزایش قیمت گوشی های موبایل عنوان کرد و گفت: واردات موبایل در فروردین سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 برابر کمتر شده است. دلیل اصلی این امر نیز شیوع کرونا و محدودیت هایی است که این موضوع برای واردکنندگان ایجاد کرده است. همچنین تخصیص ارز برای واردات موبایل در سه ماهه نخست سال 99 انجام نگرفت که این موضوع نیز در افزایش قیمت و کاهش واردات تاثیر داشته است.

در سال گذشته بیشترین واردات در دی ماه با ورود حدود یک میلیون و هشتصد هزار دستگاه به کشور صورت گرفته ولی بیشترین مصرف در ماه بهمن با خرید یک و نیم میلیون دستگاه موبایل صورت گرفته است. بیشترین سهم بازار در سال 98 به گوشی های سامشونگ و پس از آن به نوکیا و هواوی اختصاص داشته است. در بازار فروش گوشی های همراه در سال گذشته شیائومی رشد قابل قبولی را داشته است بطوریکه 7 درصد سهم بازار را طی یک سال به خود اختصاص داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال