شیر هوشمند با قابلیت کنترل با حرکات دست [نمایشگاه CES 2022]

شرکت Moen یکی از جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته است. محصول جدید این شرکت یک شیر هوشمند است که در آن هیچ گونه دسته ای تعبیه نشده و تنها با کمک ژست‌های حرکتی دست می توان دما و جریان آب را در آن کنترل کرد. تنها از طریق سوایپ […]

شرکت Moen یکی از جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته است. محصول جدید این شرکت یک شیر هوشمند است که در آن هیچ گونه دسته ای تعبیه نشده و تنها با کمک ژست‌های حرکتی دست می توان دما و جریان آب را در آن کنترل کرد. تنها از طریق سوایپ و حرکات دست در مقابل سنسور این شیر میتوان به آب داغ گرم و سرد دسترسی داشت. همچنین اپلیکیشن این شیر به نام Moen Smart Water امکان تنظیم دمای پیش فرض و ژست های شخصی سازی شده را فراهم می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیر هوشمند ساخته شده توسط کمپانی Moen امکان فعال سازی صوتی با کمک الکسای آمازون و گوگل اسیستنت را نیز دارد. با استفاده از این شیوه می توان به حجم و دمای دقیق از آب دسترسی پیدا کرد. به عنوان مثال با درخواست از این شیر میتوان یک فنجان آب 100 درجه سلسیوس از آن دریافت کرد. شرکت سازنده قیمت این شیر آب را ۶۷۵ دلار تعیین کرده است. علاوه بر آن مدل های مختلف آن با ظاهر و جنس مختلف، قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت.

شرکت Moen علاوه بر این شیر هوشمند از سیستم شبکه آب هوشمند نیز رونمایی کرد که در آن شیر هوشمند کنونی با دیگر محصولات این شرکت ادغام شده است. در واقع این شبکه جدید شامل یک اکوسیستم هوشمند برای آب مصرفی محسوب می شود. این سیستم با نصب بر روی خط اصلی تامین آب، یک نظارت هوشمند روی جریان آب، فشار و دما خواهد داشت. حتی بروز مشکل را نیز به کاربر اطلاع می‌دهد.