مراقب پیامک های جعلی رجیستری باشید

به گفته سامانه همتا، پیامک هایی که اخیرا برای کاربران در رابطه با رجیستری گوشی های آن ها فرستاده می شوند، جعلی هستند. برخی کاربران از ارسال پیامک هایی برای آن ها خبر داده اند که در آن ها عنوان شده است اگر مبلغ مشخصی پرداخت نکنند؛ گوشی آن ها قطع خواهد شد. این پیامک […]

به گفته سامانه همتا، پیامک هایی که اخیرا برای کاربران در رابطه با رجیستری گوشی های آن ها فرستاده می شوند، جعلی هستند. برخی کاربران از ارسال پیامک هایی برای آن ها خبر داده اند که در آن ها عنوان شده است اگر مبلغ مشخصی پرداخت نکنند؛ گوشی آن ها قطع خواهد شد. این پیامک ها، کاربران را به صفحه پرداخت بانکی ارجاع داده و از آن ها اطلاعات کارت بانکی را دریافت می کند. سامانه همتا هشدار داده است که این کار باعث می شود تا موجودی کارت بانکی کاربران به سرقت رود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پس از آنکه لینک ارسال شده در پیامک ها توسط کاربران باز می شود، آن ها به صفحه ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک ارجاع داده می شوند. پس از این سایت نوعی درگاه بانکی برای کاربران باز می شود که در آن از آن ها خواسته می شود تا جهت پرداخت پول اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنند. پس از آنکه کاربران اطلاعات خود را در این سامانه و درگاه جعلی بانکی وارد می کنند، اطلاعات آن ها به سرقت رفته و موجودی حساب آن ها برداشت می شود. سامانه همتا در این رابطه هشدارهای لازم را داده است و به کاربران اعلام کرده است که در صورت مشاهده چنین پیامک هایی، آن را به گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش دهند.

سامانه همتا همچنین اطلاعاتی به کاربران می دهد تا در این مواقع اسیر کلاهبرداران نشده و پیام های جعلی را تشخیص دهند. به گفته این سامانه، تنها پیامک هایی که با عنوان HAMTA برای کاربران ارسال شود قابلیت استناد داشته و کاربران باید نسبت به پیامک هایی که از شماره های جعلی ارسال می شوند بی تفاوت باشند. همچنین کاربران باید نسبت به جعلی بودن یا نبودن درگاه بانکی اطمینان حاصل کرده و تنها در صورتی به این درگاه های اینترنتی اعتماد کنند که عبارت https در ابتدای آدرس درگاه وجود داشته و همچنین به عبارت shaparak.ir نیز توجه داشته باشند که به صورت دیگری نوشته نشده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال