نظارت بر اثرات زیست محیطی و اجتماعی کرونا در جهان از طریق ماهواره‌های فضایی

ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا و آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن قصد دارند تا میزان اثرات بیماری کووید ۱۹ بر جهان را از طریق فضا بررسی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات جمع آوری شده از فضا مبتنی بر اثرات زیست محیطی و اجتماعی بیماری کووید ۱۹ در سایتی به نام […]

ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا و آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن قصد دارند تا میزان اثرات بیماری کووید ۱۹ بر جهان را از طریق فضا بررسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات جمع آوری شده از فضا مبتنی بر اثرات زیست محیطی و اجتماعی بیماری کووید ۱۹ در سایتی به نام Earth Observation Dashboard یا داشبورد رصد زمین قرار داده شده است تا افراد بتوانند آن را مشاهده کنند.  در این سایت اطلاعات مفیدی در مورد تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا و همچنین تأثیر آن بر کیفیت هوا، فعالیت های اقتصادی کشاورزی و زیست محیطی بررسی شده است. همچنین در آینده اطلاعات مفیدی در مورد بازار اقتصاد جهانی پس از کاهش شیوع بیماری نیز به سایت اضافه خواهد شد.

توماس زوربوچن، از بخش ماموریت علمی ناسا می گوید: ما با همکاری آژانس فضایی اروپا و همچنین آژانس هوا و فضای ژاپن و با کمک ابزارهای پیشرفته و رصد رفتار زمین در فضا اطلاعات بسیار مفیدی را از سیاره خودمان به دست آورده ایم. این اطلاعات نشان می دهد که الگوی فعالیت های انسانی در چند وقت اخیر در حال تغییر است. با بررسی این تحقیقات می‌توانیم یک ابزار تحلیلی قدرتمند تهیه کنیم.

نخستین بررسی مربوط به بهبود کیفیت هوا و کاهش فعالیت‌های صنعتی بوده که در نتیجه قرنطینه افراد در خانه اتفاق افتاده بود. در این سایت نشان داده شده است که چگونه کاهش فعالیت بخش های حمل و نقل به بهبود کیفیت آب و هوا منجر شده است.

در بررسی های دیگر نیز داده های ماهواره ای حاکی از آن است که یک آلاینده مهم هوا به نام نیتروژن دی اکسید که بر اثر سوخت های فسیلی در حمل و نقل تولید می شوند بسیار کاهش یافتند. همچنین غلظت دی اکسید کربن نیز بسیار کاهش داشته است. داده های مربوط به کیفیت آب نیز که در مکانهای فعالیت‌های شدید انسانی مانند صنعت و گردشگری بررسی شده است نشان می‌دهد که تغییرات کیفیت آب کاهش داشته است. سایت داشبورد شامل داده های ماهواره ای هدفمند است که توسط آژانس فضایی جمع‌آوری و ارزیابی می شوند. همچنین غلظت کل ماده معلق و کلروفیل در مناطق ساحلی منتخب و بندرها در جهت بررسی کیفیت آب و تغییرات آن جمع آوری می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال