سنگ های ماه تا سال ۲۰۲۴ توسط ماشین های مخصوص استخراج خواهند شد

پس از تصمیم ناسا برای استخراج آب از یخ ماه اکنون بحث هایی در رابطه با استخراج فلزات از سنگ های سطح ماه مطرح شده است. ایده استفاده از آب موجود در یخ در سطح ماه باعث شد تا ناسا ماموریت سرنشین‌دار آرتمیس را در نزدیکی قطب جنوب ماه انتخاب کند. به گزارش سرویس اخبار […]

پس از تصمیم ناسا برای استخراج آب از یخ ماه اکنون بحث هایی در رابطه با استخراج فلزات از سنگ های سطح ماه مطرح شده است. ایده استفاده از آب موجود در یخ در سطح ماه باعث شد تا ناسا ماموریت سرنشین‌دار آرتمیس را در نزدیکی قطب جنوب ماه انتخاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استخراج فلزات از سنگ های سطح ماه اکنون از یک ایده خارج شده و یک کمپانی به نام لونار ریسورسز (Lunar Resources) قصد دارد تا با کمک فناوری های جدید این فلزات را استخراج کرده تا برای ساخت و ساز روی ماه از آنها استفاده کند.

 این شرکت گفته است پیش از یخ های داخل دهانه های تاریک خاک خاکستری رنگ سطح ماه با ارزش هستند. به همین دلیل می‌توان با کمک فناوری فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، منیزیم و سیلیسیوم را از سنگ های سطح ماه استخراج کرد. البته ایده استخراج از سطح ماه کمی عجیب به نظر می رسد. اما با سرمایه زیاد و فناوری های معتبر می توان به آن رسید. از طرفی یک موسسه علمی و ناسا برای پشتیبانی از این طرح حدود ۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند. نمونه اولیه ساخته شده این فناوری نوعی راکتور است که می تواند تست های اولیه را روی سطح ماه انجام دهد.

 مدیرعامل این شرکت زمان ارسال نمونه اولیه این راکتور را پیش از 20۲۴ اعلام کرده است. ناسا پیش از این برای استخراج فلزات شامل الکترولیز سنگهای مذاب بوده که در آن می‌توان با داغ کردن سنگ ها تا ۱۶۰۰ درجه سلسیوس و الکترونیکی کردن فلزاتی مانند آهن و سیلیسیم را استخراج کرد. طبق بررسی های انجام گرفته سنگ های ماه می‌تواند علاوه بر اکسیژن ۱۰ درصد آلومینیوم ۲۰ درصد سیلیسیوم و کمی آهن و تیتانیوم داشته باشد.

 راکتور ساخته شده کنونی به طول یک متر است که برای استخراج به یک ماه نورد کوچک نیاز دارد تا خاک‌های ماه را به به آن برساند. هدف از ساخت این رآکتور استخراج فلزات خاک ماه در هر ۲۴ ساعت و در حدود ۱۰۰ کیلوگرم از خاک است. در مرحله بعد و پس از استخراج این فلزات می توان از آن برای ساخت سیستم قدرت روی سطح ماه استفاده کرد. همچنین مواد به دست آمده می‌تواند در سلول های خورشیدی و کابلهای مخابراتی و یا ابزارهای دیگر نیز استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال