امنیت بیشتر داده ها با استفاده از فناوری جدید IBM

شرکت IBM فناوری جدیدی را ابداع کرده است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا رمزنگاری های تمام هم ریخت را برای حفاظت از داده های حساس انجام دهند. این رمزنگاری از داده ها در حملات سایبری حتی در زمان دسترسی به اطلاعات محافظت خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا […]

شرکت IBM فناوری جدیدی را ابداع کرده است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا رمزنگاری های تمام هم ریخت را برای حفاظت از داده های حساس انجام دهند. این رمزنگاری از داده ها در حملات سایبری حتی در زمان دسترسی به اطلاعات محافظت خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ZDNet، ابداع فناوری رمزنگاری تمام همومورفیک یا هم ریخت FHE حدود 11 سال پیش توسط IBM انجام شده بود. این فناوری به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بدون نیاز به رمزگشایی داده ها را محاسبه و پردازش کنند.

عدم نیاز به رمزگشایی های مکرر امکان افشای اطلاعات را کاهش می دهد. اما این تکنیک با مشکلاتی نیز مواجه است. به عنوان مثال پیاده سازی آن در برنامه ها بسیار پیچیده بود و بسیاری از استفاده کنندگان را دچار سردرگمی می کرد. اکنون IBM ابزار دیگری را توسعه داده که بوسیله آن استفاده از FHE تسهیل خواهد شد. این روش جدید که اکنون برای سیستم عامل های IOS و MacOS قابل استفاده است، تعداد بی شماری از محاسبات را روی دیتاهای رمزگذاری شده انجام می دهد. بدون اینکه بطور مستقیم کلیدهای مخفی مربوط به آن را آشکار کند.

IBM قرار است این روش را برای سیستم های عامل اندروید و لینوکس نیز گسترش دهد. این روش می تواند برای سازمان هایی با داده های حساس مانن پروندهه ای مالی و یا سلامت بسیار مفید باشد.در این روش داده ها با امنیت بسیار بالا اشتراک گذاری و ذخیره می شود. این ابزار جدید اکنون در گیت هاب قرار داده شده و رمزنگاری آن بر اساس غنی ترین کتابخانه رمزنگاری یعنی HELib انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال