درآمد بیشتر می‌تواند سطح شادی و رضایت از زندگی را نیز افزایش دهد

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد درآمد بیشتر با سطح شادی و رضایت از زندگی رابطه مستقیم داشته و با افزایش درآمد یک روند صعودی در میزان شادی نیز ایجاد خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این تفکر رایج بدین صورت بود که با پول نمی‌توان شادی را ایجاد کرد. […]

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد درآمد بیشتر با سطح شادی و رضایت از زندگی رابطه مستقیم داشته و با افزایش درآمد یک روند صعودی در میزان شادی نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این تفکر رایج بدین صورت بود که با پول نمی‌توان شادی را ایجاد کرد. اما باور اخیر ‌می گوید پول بیشتر می‌تواند باعث افزایش شادی شود. همچنین نقطه اثر درآمد وجود دارد که نشان دهنده این موضوع خواهد بود پول بیشتر با شادی بیشتر نیز همراه است. یک محقق به نام متیو کلینینگز ورث، از دانشگاه پنسیلوانیا به مطالعه در زمینه پول بیشتر و شادی بیشتر پرداخته است.

طبق گزارشی که در مورد این مطالعه منتشر شده است برای کسب اطلاعات در مورد سطح درآمد و میزان شادی حدود 33269 بزرگسال در آمریکا بین سن ۱۸ تا ۶۵ ساله مورد نظرسنجی قرار گرفتند. این افراد دارای درآمد خانوادگی حداقل ۱۰ هزار دلار در سال بودند. در این بین ۲۱۷۸ فرد ثروتمند نیز وجود داشتند که خالص دارایی آنها بین ۳ تا ۷.۹ میلیون دلار بوده است. در این مطالعه از افراد شرکت کننده خواسته شد تا میزان رضایت از زندگی خود را بیان کنند.

در این پژوهش مشخص شد افزایش درآمد به شکل قابل توجهی باعث روند صعودی میزان شادی خواهد شد. همچنین مشخص شد افراد ثروتمند به مراتب از نظر آماری شادتر از افرادی بودند که دارای درآمد سالانه ۵۰۰ هزار دلار هستند. این پژوهش نشان داد شکاف شادی بین افراد ثروتمند شرکت کننده و افراد دارای درآمد متوسط ۳ برابر بیشتر از این شکاف بین شرکت کنندگان دارای درآمد متوسط و درآمد پایین بوده است.

همچنین در این تحقیق مشخص شد افراد دارای دارایی خالص میلیون دلاری رضایت از زندگی خود را بین ۵.۵ تا ۷ گزارش کردند. در حالی که افراد دارای درآمد سالانه حدود ۱۰۰ هزار دلار این رقم را ۴.۶ می‌دانند. این محقق در مورد تفاوت عمده میزان رضایت از زندگی بین افراد ثروتمند و گروه‌های پایین‌تر را اینگونه توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم پول و به دست آوردن مقدار بیشتر آن می‌تواند کنترل بیشتری بر زندگی افراد داشته باشد. زیرا پول بیشتر به افراد اجازه می‌دهد تا آزادی بیشتری در زندگی داشته و آنگونه که می‌خواهند زندگی کنند.