بیش از 20 برنامه جاسوسی با نصب میلیونی در گوگل پلی شناسایی شد

محققان امنیتی همه روزه از شناسایی برنامه های جاسوسی خبر می دهند. این بار محققان 24 اپ جاسوسی در گوگل پلی را شناسایی کرده اند که هر کدام از آنها نزدیک به 4 میلیون نصب داشته اند. تمامی این اپ ها متعلق به یک شرکت چینی به نام Shenzhen Hawk بوده است. کارشناسان امنیتی احتمال […]

محققان امنیتی همه روزه از شناسایی برنامه های جاسوسی خبر می دهند. این بار محققان 24 اپ جاسوسی در گوگل پلی را شناسایی کرده اند که هر کدام از آنها نزدیک به 4 میلیون نصب داشته اند. تمامی این اپ ها متعلق به یک شرکت چینی به نام Shenzhen Hawk بوده است. کارشناسان امنیتی احتمال می دهند این اپ ها روی ۳۸۲ میلیون دستگاه نصب شده باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از forbes، محققان امنیتی با بررسی اپ های جاسوسی به چین مشکوک شده اند. برخی از این برنامه ها و تاریخ ساخت و نصب آنها را مرور می کنیم.

شرکت Hi Security که  اپ های Virus Cleaner 2019 (صد میلیون نصب) را ساخته است، پیش از این در هند به عنوان یک بدافزار معرفی شده بود. اسین شرکت همچنین Hi VPN و Free VPN (ده میلیون نصب) را نیز توسعه داده است. در  بررسی های انجام شده مشخص شد که این شرکت یکی از چهار زیرمجموعه شرکتی دیگر به نام Shenzhen Hawk است . هر کدام از شرکت های زیر مجموعه نیز با اپ هایی نظیر Super Cleaner و Super Battery در گوگل پلی حضور دارند و مجموع نصب آنها به 105 میلیون کاربر می رسد.

اپ های Sound Recorder و File Manager متعلق به Shenzhen Hawk نیز به عنوان بدافزار شناخته شده اند. این دو اپ به ترتیب 100 و 50 میلیون نصب داشته اند. Shenzhen Hawk پیش از این نیز به نصب بدافزار در قالب اپ هواشناسی روی گوشی های آلکاتل محکوم شده بود. محققان امنیتی شرکت VPNPro معتقدند کاربران با توجه به مشخص شدن ماهیت این اپ ها، هر چه زودتر نسبت به حذف آنها اقدام کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال