پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی بیش از هزار پرونده سرقت فناوری‌های آمریکا توسط چین

پلیس فدرال آمریکا بیش از هزار پرونده سرقت فناوری را در دست بررسی دارد که همگی انها مربوط یه سرقت از شرکت های فناوری توسط دولت چین است. تمامی بخش های تجاری آمریکا در تمامی دفاتر FBI سرگرم مواردی هستند که به سرقت اقتصادی و فناوری چین مربوط می شود. این پرونده ها بخش های […]

پلیس فدرال آمریکا بیش از هزار پرونده سرقت فناوری را در دست بررسی دارد که همگی انها مربوط یه سرقت از شرکت های فناوری توسط دولت چین است. تمامی بخش های تجاری آمریکا در تمامی دفاتر FBI سرگرم مواردی هستند که به سرقت اقتصادی و فناوری چین مربوط می شود. این پرونده ها بخش های مختلف صنایع آمریکا از شرکت های بزرگ فناوری گرفته تا استارت آپ های کوچک را در بر میگیرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از usatoday، کریستوفر ری، رییس FBI با هشدار در مورد این سرقت ها گفت : این سرقت ها از تمامی حوزه های دفاعی، پژوهشی و پزشکی تا تولید بذرهای گیاهی را شامل می شود. علاوه بر افزایش پرونده های سرقت و بازرسی های مربوطه، بازداشتی ها نیز در این مورد افزایش داشته است. بطوری که در سال گذشته 24 نفر در ارتباط با این سرقت های اعلام شده دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی معتقدند که عملیات مربوط به سرقت اطلاعات توسط چینی طبق برنامه ریزی های دولت چین انجام میگیرد. هدف چینی ها تنها به مراکز تحقیق و پژوهش محدود نمی شود. تمامی اسناد استراتژیک و قیمت گذاری ها که زمینه رقابتی داشته باشند مورد هدف آنها خواهد بود. این سرقت ها از شمال تا جنوب آمریگا گسترده شده و فناوری هایی نظیر انرژی های پاک، زیست فناوری، هوا فضا، ابزارهای پایش اعماق دریا و حوزه های مربوط به فناوری اطلاعات را در بر گرفته است.

پلیس فدرال آمریکا در نشستی که برای آشنا کردن شرکت ها از تکنینک های سرقت چینی ها برگزار کرده بود اعلام کرد که پکن برای دستیابی به اطلاعات و رسیدن به هدف راههای مختلفی را در پیش گرفته که از رخنه سایبری و به کارگیری افراد مستعد با هدف سرمایه گذاری تا سرقت فیزیکی دستگاهها را در بر میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال