فشار بیشتر ایالات متحده به هواوی از طریق سازندگان تراشه

ایالات متحده تصمیم دارد تا طی مصوبه های جدید فروش تراشه به هواوی را متوقف کند. دولت ترامپ در ادامه محدودسازی های هواوی این بار تلاش دارند تا قوانین را به گونه ای تغییر دهند که بتوانند از فروش غول های بزرگ تراشه به هواوی جلوگیری کنند. یکی از شرکت های تامین کننده تراشه هواوی […]

ایالات متحده تصمیم دارد تا طی مصوبه های جدید فروش تراشه به هواوی را متوقف کند. دولت ترامپ در ادامه محدودسازی های هواوی این بار تلاش دارند تا قوانین را به گونه ای تغییر دهند که بتوانند از فروش غول های بزرگ تراشه به هواوی جلوگیری کنند. یکی از شرکت های تامین کننده تراشه هواوی شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) است. این شرکت تولید تراشه های هواوی، های‌سیلیکون ، اپل و کوالکام را بر عهده دارد.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممنوعیت های جدیدی برای شرکت هواوی در نظر گرفته شده است که در هفته های آینده با تصمیم گیری های دولت آمریکا مشخص خواهد شد. اکنون خبرگزاری ها از محدودیت سازی این شرکت در تهیه تراشه خبر داده اند. تلاش های ایالات متحده برای عدم ارسال تراشه و قطع کامل آن برای شرکت هواوی است.

آمریکا تلاش دارد تا قوانینی را تصویب کند که شرکت های تامین کننده تراشه ملزم به اخذ مجوز برای فروش به هواوی باشند. طرح فوق می تواند با به کنترل گرفتن صادرات آمریکا به تیره شدن بیشتر روابط این کشور و دیگر کشورهای متحد شود. سخنگوی TSMC نیز اعلام کرده که تمایلی به جواب دادن فرضیات ندارد.

گروه های دیگری نیز در ایالات متحده حضور دارند که از تصمیمات اخیر برای محدودسازی نگران هستند. نگرانی آنها از بابت تقویت نوآوری در دیگر کشورهاست. بدین ترتیب این محدودیت ها به نفع رقبای ایالات متحده تمام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال