لاستیک‌های مفهومی Maxplo شرکت Kuhmo می‌توانند در شرایط آب‌ و‌ هوایی مختلف، عمکلرد متفاوتی داشته باشند

به عنوان رابط میان خودرو و جاده، لاستیک مهم‌ترین بخش از هر اتومبیل می‌باشد که باید به آن توجه بسیاری داشت. ولی هیچ لاستیکی تا کنون تولید نشده که بتواند با هر شرایط آب‌ و هوایی سازگار باشد و شاید همین موضوع بسیاری از رانندگان را در برخی شرایط، غافلگیر نماید. به همین جهت کمپانی […]

به عنوان رابط میان خودرو و جاده، لاستیک مهم‌ترین بخش از هر اتومبیل می‌باشد که باید به آن توجه بسیاری داشت. ولی هیچ لاستیکی تا کنون تولید نشده که بتواند با هر شرایط آب‌ و هوایی سازگار باشد و شاید همین موضوع بسیاری از رانندگان را در برخی شرایط، غافلگیر نماید. به همین جهت کمپانی Kuhmo یک طرح مفهومی از لاستیک‌های آینده ارائه کرده که می‌تواند با هر شرایط آب و هوایی سازگاری کامل را داشته باشد.

این لاستیک مفهومی که پیشتر با نام Maxplo در ایتالیا نمایش و موفق به کسب جایزه‌ی Platinum شده بود، شکلی مربوط به آینده داشته و طراحی آن اصطلاحا “بدون هوا” است. همچنین این لاستیک می‌تواند در شرایط متفاوت جوی، از هوای صاف گرفته تا هوای برفی، با تغییر شکل حالت خود به رانندگان کمک کرده و مشکلاتی احتمالی را تا حد ممکن کاهش دهد. به عنوان مثال برای جلوگیری حرکت آب بین لاستیک و بدنه‌ی خودرو، شیارهای لاستیک Maxlpo به گونه‌ای سه‌بعدی طراحی شده که می‌تواند تغییر شکل دهد. البته این تغییر شکل در عمل انجام نشده و مهندسین تنها آن را در طرح‌های کامپیوتری پیاده کرده‌اند.

Morphing tire concept adapts to suit driving conditions 4

اگر رانندگان نتوانند خودرو را به درستی کنترل و از مسیر جاده خارج شوند، آج‌های بزرگ این لاستیک می‌توانند با باز شدن خود، رد پای لاستیک (اثر لاستیک) را افزایش داده و در نهایت موجب افزایش کشش خودرو شوند. این موضوع در جاده‌های برفی نیز می‌تواند با شکستن ناگهانی یخ‌ها و فشار بیشتر به سطح زمین برای متوقف کردن خودرو، به رانندگان کمک بسزایی کنند. مهندسین برای نهایی کردن طرح مفهومی خود، یک موتور هیدروژنی را اضافه کرده‌اند که پس از آن، اندازه‌ی این لاستیک‌ها به ابعاد 700×700×250 میلی‌متر رسیده و وزن آن نیز برابر با 12 کیلوگرم (26.4 پوند) شده است.

kuhmo-maxplo-adaptive-tire-4

مدیرعامل شرکت Kumho، آقای David Basha در مورد لاستیک‌های مفهومی خود اینگونه توضیح داده:

“با اینکه نمی‌توانیم لاستیک‌های Maxplo را در آینده‌ی نزدیک مشاهده کنیم اما طرح‌های مفهومی این لاستیک و سایر لاستیک‌هایی که توسط شرکت‌های دیگر معرفی می‌شود، ادامه پیدا می‌کند. Maxplo می‌تواند ایده‌ای جدید و متفاوت باشد که سایر شرکت‌های دیگر می‌توانند از آن الگوبرداری کنند; اما طرحی که در نهایت شاهد آن خواهیم بود، همین چیزیست که حالا میبینید و در خودروهای آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

Morphing tire concept adapts to suit driving conditions 3

نظر شما در مورد این لاستیک‌ها چیست؟ تصور می‌کنید خودروسازان روی خوشی به این لاستیک و طرح مفهومی Kuhmo نشان می‌دهند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال