کسب و کارها

گران ترین غول های مزایدات در جهان

همین که اسم گران و گرانی به گوشمان میخورد خانه های بزرگ ویلایی با شهربازی و زمین ورزشی کنارش در نظرمان نقش میبندد. خودروهای لوکس با الماس کاری داخل اتومبیل که با رنگ و لعاب سفارشی، به درخواستِ یک سلبریتی تولید شده اند از دیگر چیزهایی است که به ذهنمان می آید. اما جالب است […]

همین که اسم گران و گرانی به گوشمان میخورد خانه های بزرگ ویلایی با شهربازی و زمین ورزشی کنارش در نظرمان نقش میبندد. خودروهای لوکس با الماس کاری داخل اتومبیل که با رنگ و لعاب سفارشی، به درخواستِ یک سلبریتی تولید شده اند از دیگر چیزهایی است که به ذهنمان می آید.

اما جالب است بدانیم که گران ترین غولهای مزایدات در جهان چیزی جذاب تر از خانه هایی با امکانات فوق العاده و یا خودروی زیر پای یک شاهزاده است. اگر شما هم به اخبار مزایده در سراسر ایران و جهان علاقمندید و میخواهید از گرانترین داد و ستد هایی که در مزایدات شکل گرفته سر در بیاورید تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

لیست ده کالا که صورت مزایده ای به فروش رسیدند:

از توضیح و تفسیر در خصوص چگونگی برگزاری مزایدات و قوانینی که بر آنها در سراسر جهان حاکم است میگذریم و سریع به اصل مطلب میپردازیم. دراینجا ده تا از گرانترین مبادلاتی که بر سر مزایدات انجام شده است را به شما اعلام میکنیم.

تابلوی جیغ از ادوارد مونک

یک تابلو به ابعاد 91 cm × 73.5 cm  اثر یک هنرمند نوروژی چقدر میتواند ارزشمند باشد؟ درنگاه اول تصویری از یک انسان-نمای وحشت زده به چشم میخورد نه چیزی بیشتر.

با این حال مزایده ی تابلوی جیغِ ادروارد مونش از گرانترین مزایدات برگزار شده در جهان است.رقمی که برای این تابلو در سال 2012 رد و بدل شد مغز طرفداران اثرات هنری را تکان داد . این اثر هنری که مرزهای بالاترین قیمت پرداخت شده را شکاند، به قیمت 119,922,500 دلار به فروش رسید.

تابلوی نقاشی Green Leaves and Bust از پیکاسو:

تا این لحظه به نظر می آید باید نظرمان در خصوص گرانترین مزایدات را عوض کنیم و از حاشیه خانه های چندهزارمتری به گوشه خلوت نقاشان هنرمند ببریم. شاید خود پیکاسو هم فکر نمیکرد تابلویی که فقط در یک روز از سال 1932 به تصویر کشید، به مبلغ 106.5 ملیون دلار و فقط در هشت ثانیه اول بعد از اعلام مزایده در سال 2010 به فروش برسد که در واقع رکورد فروش اثر هنری قبل خودش را شکست.

گرانترین لباس جهان

فرض کنید یک سلبریتی هستید و به جشن تولد رئیس جمهور دعوت شده اید. لباسی که بر تن میکنید سالها بعد به عنوان گرانترین لباس جهان مبادله میشود. پیراهنی که مرلین مونرو در جشن تولد رئیس جمهور وقت ( جان اف کندی ) ، به تن کرده بود در سال 1999 به مبلغ  $1,267,500 دلار مبادله شد. ناگفته نماند که طی سال میلادی جاری ، مبادله دیگری روی این لباس صورت گرفت.

مانیو اسکریپت های دور ریختنی

برای همه ما زیاد پیش آمده که یادداشتهای کاری یا علمیِ مان را روی تکه کاغذی کهنه بنویسم و بعد هم بی درنگ مچاله شده به زباله دان بیندازیم. غافل از اینکه همین یادداشتها سالها بعد مورد توجه افراد زیادیست.

یکی از مانیواسکریپتهای لئوناردو داوینچی که همان یادداشتهای علمی وی بوده است امروز به عنوان یکی از گرانترین اقلام در دنیا مورد داد و ستد قرار گرفته است. این مانیواسکریپت که به (کدکس همر یا کدکس لستر ) مشهور است به قیمت 30,802,500 دلار در سال 2007 مبادله شد.خریدار آن کسی نبود حز بیل گیتس! بیل گیتس نسخه الکترونیک آن را منتشر کرد تا همگان از آن لذت ببرند.

پول های آنچنانی و سازهای زهی

نتونیو استرادیواریِ سر شناس ، صنعتگری بود شاگردان زیادی در عرصه نواختن ویولن داشت. اما ویولنهای وی نه ، بلکه ویولن نوه ی یکی از شاگردانش به نام گوارنیری رکورد گرانترین ساز زهی جهان را شکست. اگر یک ویولنیست این ویولن 250 ساله را میخرید شاید کمتر تعجب میکردیم اما این ویولن به قیمت 3.9 ملیون دلار توسط یک وکیل روسی خریداری شد. سپس ، بعد ازهفتاد سال توسط پینچاس زوکرمن در کنسرت خصوصی نواخته شد.

دیدن گیره ی موی مردانه در بین گرانترین مزایدات جهان

یک گیره مو چقدر میتواند ارزشمند باشد؟ تعجبی نیست که حتما این گیره متعلق بر قرد ویژه ای بوده! بله الویس پریسلی! یک گیره مو که توسط آرایشگر ویژه وی نگهداری میشد در سال 2002  به مبلغ 115000  دلار به فروش رسید. نمونه های زیادی از این دست در تاریخ به چشم میخورد مثلا یک کارمند سابق سیا مو، عکس های هنگام فوت و اثر انگشت چگوارا را به قیمت 119500 دلار به فروش رساند.

الهه شکار در رم

یک مجسمه برنزی 36 اینچی که در سال 1920 بعد از 2000 سال مدفون بودن از دل خاک بیرون کشیده شد ارزشی معادل 28.6  ملیون دلار داشت. این مجسمه در سال 2007 به فروش رسید.

گرانترین یا سریعترین اتومبیل؟

به نظر شما گرانترین اتومبیل دنیا ، همان سریعترین اتومبیل دنیاست؟ باید بگوییم نه ! Testa Rossas اتومبیلی بود که در سالهای 1958 تا 1961   فقط توانست ده مسابقه از نوزده مسابقه بین المللی را ببرد. اما اینجا زیبایی و راحتی اتومبیل هم مورد نظر است. این خودرو که از نسل شرکت فراری است توانست ثابت کند کالاهای لوکس هم میتوانند در بین گرانترین مزایدات جهان باشند.

این خودرو در سال 2009 به مبلغ 12.2 ملیون دلار فروخته شد.

میلیاردرهای بالا نشین با گرانترین مبل دنیا

باور کردنش سخت است اما (کابینه بدمینتون) که یک مبل زیبا با منبت کاریهای چشم گیر و نگین کاری های کوارتز و عقیق است به قیمتی معادل 36 ملیون دلار در سال 2004 به فروش رسید. جالب این است که بدانید این مبل در سال 2004 رکورد قبلی فروش خودش را که به مبلغ 16.59 میلیون دلار در سال 1190 بود را نیز شکست.

به مزایده گذاشتن یک الماس

احتمالا منطقی ترین گزینه در بین اقلامی که پیشتر درخصوص مزایدات آن خواندیم ، به مزایده گذاشتن یک الماس باشد. فیلیپ چهارم پادشاه اسپانیا به عنوان بخشی از جهیزیه دخترش یک الماس 35.56 قیراطی به وی بخشید. سالها این جواهر بین پادشاهی اتریش و باواریا رد و بدل میشد اما در نهایت در سال 2008 به قیمت 23.4 میلیون دلار فروخته شد.

این الماس آبی رنگ پیش از فروش سالها ناپدید شده بود تا اینکه توسط یک کلکسیونر خصوصی در سال 1964 خریداری کرد تا بعدا به فروش برساند.

سخن پایانی:

هر چند بالا بودن مبالغ پرداختی برای اقلام بالا توجه همه را به خود جلب میکند اما مزایدات درسراسر جهان و ایران در ابعاد مختلفی برگزار میشود. شما هم میتوانید متناسب با گروه شغلی خود از اخبار مزایداتی که در سراسر ایران برگزار میشود آگاه شده و در مسیر آن قدم بردارید.

شرکت پارس نماد داده ها به عنوان تخصصی ترین سایت اطلاع رسانی اخبار مناقصات و مزایدات ایران از شما دعوت میکند برای دریافت اخبار اقتصادی مزایده و یا مناقصه گروه کاری خود از قسمت ثبت نام اقدام کنید و یا با شماره های 02188349670 الی 5 تماس بگیرید.