در طی روزهای گرانی بنزین مردم چه واژه‌هایی را در گوگل جستجو کردند

بسیاری از افراد در طول روز برای یافتن پاسخ سوالات خود به اینترنت رجوع می‌کنند. بدین ترتیب با جمع آوری بیشترین کلماتی که افراد در حین جستجو از خود به جای گذشته‌اند می‌توان به بسیاری از دغدغه‌های آنها پی برد. به عنوان مثال در طول 15 روز گذشته و پس از اعلام قیمت جدید بنزین، […]

بسیاری از افراد در طول روز برای یافتن پاسخ سوالات خود به اینترنت رجوع می‌کنند. بدین ترتیب با جمع آوری بیشترین کلماتی که افراد در حین جستجو از خود به جای گذشته‌اند می‌توان به بسیاری از دغدغه‌های آنها پی برد. به عنوان مثال در طول 15 روز گذشته و پس از اعلام قیمت جدید بنزین، میزان و نوع کلمات پر جستجو در بین مردم تغییرات بسیاری داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، بیشترین میزان جستجو در چند روز اخیر به عباراتی نظیر ” سایت درخواست یارانه و سبد حمایت معیشتی” ، ” گرانی بنزین” ، ” اعتراض به گرانی بنزین” و” اعتراضات در ایران ” و یارانه اختصاص داده شده بود. با توجه به اینکه پس از 24 آبان تا یک هفته با قطعی اینترنت روبرو بودیم، این جستجوها به تاریخ بعد از آن برمی‌گردد.

بالاترین میزان جستجوی کلمه بنزین در تاریخ سوم آذر و در بین استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، زنجان و مرکزی بوده است. این عبارات شامل : سهمیه بنزین، قیمت بنزین، گرانی بنزین، یارانه بنزین و بنزین وانت می‌شدند. بالاترین آمار در هفته گذشته به عبارت “یارانه بنزین تعلق” داشت که بیشترین جستجو در رابطه با آن انجام شده بود. در تاریخ 5 آذر نیز عبارت “بنزین وانت” بیشترین سهم را در میان جستجوها داشته است. از آن تاریخ تا کنون روند جستجوی عباراتی با مضمون بنزین رو به کاهش داشته است. البته همزمان با آن عباراتی همچون “شماره پیامک یارانه بنزین” و ” کد معیشتی بنزین” به تبع آن افزایش پیدا کرده است.

عبارت ” طرح تک نرخی شدن بنزین” که در میان جستجوهای 6 آذر افزایش داشته نشان از امید مردم و کنجکاوی آنها در مورد این موضوع دارد. در رابطه با بسته معیشتی نیز که از تاریخ 6 آذر با جستجوی وبسایت Hemayat.mcls.gov.ir آغاز شد، رشد چشمگیری را داشته که نشان دهنده پیگیری مردم در مورد کسانی است که بسته حمایتی دریافت نکرده اند. البته باید توجه داشت که جامعه آماری تنها از گروهی که دسترسی به اینترنت داشته اند انتخاب شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال